Disorder Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Mitt favoritt indie band og favoritt band av alle må være the verve. De har noen av de kuleste låtene som er lagd blant mange andre kule sanger av andre band. Noen sanger du burde høre er: History The rolling people A new decade Life`s an ocean og mange av de andre låtene hvis du gidder sjekke! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 The Verve er vel ikke så veldig indie vil jeg si, de har mer likt lydbilde som alle andre britiske rockband eller alternative. Ikke noe i nærheten av Of Montreal, Arcade Fire o.l. Mitt favoritt indieband må være Band of Horses. Andre store favoritter er Of Montreal, Wolf Parade, Arcade Fire, The Shins, Spoon, Minus The Bear o.s.v. Nydelig indierock fra en gruppe jeg støttet på helt tilfeldig på Øyafestivalen i 2006. Lagde et kjempebra album i 2006 kalt "Everything All The Time", etterfulgt av albumet "Cease To Beging" i 2007. Noen låter som burde høres: Our Swords Monsters The Funeral Is There A Ghost Bad Man The End Is Near Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 eh. fail. indie er ikke et lydbilde. indie betyr uavhengig, og i musikksammenheng mener man artister som ikke samarbeider med de fire store selskapa. A Bunny's Caravan forresten. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ok slik jeg ser på indie har ikke noe med platesleskap å gjøre til tross for at dette er hva de fleste journalister o.s.v. sier her i Norge hvertfall. Velger å si at indie er musikk som går mer mellom flere sjangere enn hva den tradisjonelle rocken og pop`en gjør. Fordi det er svært stor forskjell på f. eks The Verve iforhold til Of Montreal hvis man tenker på lydbildet. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 øh. ok. men lydbildet har fortsatt _INGENTING_ å si. et tradisjonellt svartmetallband er like indie som Arctic Monkeys, Elliot Smith og Fugazi. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jo, det har noe å si. Hørt om prog? "Alternative"? Hvis mange nok begynner å kalle et tre for en stolpe, så vil det til slutt hete stolpe, selv om det faktisk er et tre. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Kan vi ikke heller bare si hva vi liker og fortelle uten å diskutere hva som er hva? Lenke til kommentar
1503 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 The Shins fra USA er veldig bra, synes jeg. Høydepunkter er f.eks. låtene "New Slang", "Know Your Onion" og "Pink Bullets". Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kan vi ikke heller bare si hva vi liker og fortelle uten å diskutere hva som er hva? nei. for da kan jeg svare Ole Ivars på en svartmetalldebatt. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ingen indie band som skaper så god og mørk stemning som Interpol gjør. Fengende låter og jevnt over topp kvalitet og kreativitet i sangene gjør det til et av mine aller favoritt band og en klar favoritt i indie scenen. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Sebadoh! jeg tror det er Indierock! Det er stilig! Noe å sjekke ut, uansett om det er Indie eller ei. Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Ingen indie band som skaper så god og mørk stemning som Interpol gjør. Fengende låter og jevnt over topp kvalitet og kreativitet i sangene gjør det til et av mine aller favoritt band og en klar favoritt i indie scenen. Couldn't agree more! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 øh. ok. men lydbildet har fortsatt _INGENTING_ å si. et tradisjonellt svartmetallband er like indie som Arctic Monkeys, Elliot Smith og Fugazi. I Storbritannia kaller de all gitarbasert rock for indie, hehe. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Litt OT, men jeg har aldri kjønt helt hva Indie er. Kan noen forklare meg det. For det er så mange forskjellige band som har på myspace "Merketype: Indie" Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Indie er en forkortelse for independent, altså uavhengig. Som oftest forstått som uavhengig av de 4/5/6 store plateselskapene(I dag EMI, Warner, Universal og Sony BMG), altså band på et uavhengig plateselskap. EDIT: Etter hvert har det oppstått egne sjangere innen indie musikk, hovedsaklig indie pop og indie rock. Tidligere gikk denne musikken under sjangeren alternativ, selv om det også er en noe ullen sjanger. Endret 28. august 2008 av Thlom Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ok Da fikk jeg klarert det. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jo, det har noe å si. Hørt om prog? "Alternative"? Hvis mange nok begynner å kalle et tre for en stolpe, så vil det til slutt hete stolpe, selv om det faktisk er et tre. Ja, vi har hørt om det, men PROG(progresivt) og ALT.(alternativ) beskriver musikken. Og det gjør ikke INDIE, man kan ikke si at en sang er uavhengig fra et stort plateselskap. Å si at indie er en musikkstil er som å si at Crocs-skoa er kule...noe de IKKE er! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Mine fav "indie" band er Mogwai (beste sanger; Friend Of The Night og Auto Rock.) Dette er forresten instrumental musikk. Radiohead - OK Computer er et av tidenes album. Anbefaler sangene Paranoid Android, Karma Police og Everything In Its Right Place. American Football - Bandnavnet er dårlig, musikken derimot, eier. Beste sangen er Never Meant, men anbefaler hele albumet den er fra, som heter det samme som bandet. The Blood Brothers - Her har vi post-hardcore + indie shit stuff, ikke lik de andre her. Men det er dritøft. Anbefaler sangene Cecilia and the Silhouette Saloon, Burn Piano Island, Ambulance vs. Ambulance, Doctor! Doctor! og Laser Life. De har også laget en kul versjon av Under Pressure. Death From Above 1979 - Anbefales av dem: Blood On Our Hands, You're A Woman, I'm A Machine og Romantic Rights. Annet digg er Sonic Youth (mer new-wave), men jo, ja. Anbefaler alt. Endret 28. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Annet digg er Sonic Youth (mer new-wave) Kremt kremt! Tror Sonic Youth hadde preparert deg med trommestikker om de hadde lest det der. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 .Death From Above 1979 - Anbefales av dem: Blood On Our Hands, You're A Woman, I'm A Machine og Romantic Rights. De har jo en ganske sterk EP ''Heads Up''. Do It! (Live) er en klassiker fra Death From Above 1979. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå