nabbskall Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 hei, skal selge tsx'n min, og lurer derfor på hvordan jeg skal gå frem? det første jeg gjør er selvfølgelig å legge ut en annonse, men hva gjør jeg så etter det? Når en kjøper har tatt kontakt og vil kjøpe den? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du lar potensiell kjøper komme bort til deg og se på mopeden? Bli enige om pris, eventuelle reperasjoner før salg, og that's it. Hvis dere ikke blir enige om pris går du videre til nesten potensielle kjøper. Simpel prosess. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Ja, selvfølgelig.. var det med papirarbeid/kontrakt og omregistrering det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Hva skal jeg gjøre da? Når selgeren skal kjøpe, så skriver jeg en kontrakt til hver, og fyller ut del 2 i vognkortet, og sender hele del 2 i posten til biltilsynet, og lar kjøperen få beholde del 1 i mopeden? Og så bare ringer jeg til forsikringsselskapet noen dager senere og får flyttet forsikringen min over til den nye mopeden? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) 1. Annonse. 2. Mopeden blir solgt. 3. Betaling 4. Del2 med påkrevd info sendes inn til vegvesenet. (Del1 får kjøper) 5. Ring til forsikringselskapet ditt og informer om eierskifte. 6. Done. Endret 17. august 2008 av Thewiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå