Gå til innhold

[Wotlk] Classtest - Paladin


Anbefalte innlegg

retriwf4.jpg

 

 

Siden jeg også har fått tak i en betanøkkel så tenkte jeg å levle palaen til 80 for å sjekke ut klassen. Har erfart at det alltid er interesse for en tråd som dette så derfor startet jeg den. Her kommer jeg til å ta for meg klassen imens jeg levler fra 70 til 80 og skrive utdypende hva jeg mener er sterke og svake sider med klassen.

 

Startet med Badgegear, Craftables og Karagear når jeg la inn key. Stats er 1904AP, 28.7% crit og 105 hasterating.

 

Har testet litt forskjellig på de første mobsene og komemt fra til at Command er det mest effektive sealet til nå. Seal of Martyr ( Seal of Blood for horde ) gir meg alt for stort tap i helse slik at jeg faktisk er nødt til å heale mens jeg grinder. Det trenger jeg ikke med Command. Seal of Vengeance ( Corruption for horde ) gir best DPS pga en bug som gjør at den scaler for bra, men mobsa dør så fort at jeg ikke får stacket den opp skikkelig.

 

Divine Storm er også et kjempebra talent som gjør det ekstremt lett å ta for seg flere mobs samtidig. Om den critter healer den kjempemye også.

 

Judgement of the Wise er også herlig, og har til nå ikke drukket en eneste gang.

 

Det nye sealsystemet er også fantastisk. Du har nå tre judgements som er Wisdom, Light og Justice. disse gjør sin vanlige judgeeffekt, men i tilegg får du effekten fra det aktive sealet. Med Command/Martyr oppe gjør du grisemye skade samtidig som target får Wisdom/Light på seg. Det at Seals ikke blir borte når du judger samt 2min duration er også utrolig praktisk.

 

 

 

70-71:

 

Med litt standard gear fra level 70 går questing og dreping på denne levelen superfort. Null downtime og ekstrem skade gjør at du ikke trenger å tenke deg om to ganger før du marsjerer inn i en gruppe på 4-5 mobs og kommer ut igjen med nesten full helse og mana.

 

Å spille retributionpala gir en helt annen følelse nå en i live iogmed du har enda et aktivt skill å bruke, nemlig Divine Storm. Med mitt gear og specc på denne levelen føler jeg faktisk at skaden er litt for bra i forhold til hva den burde være, men det gjenstår å se hvordan scaling holder seg oppover.

 

Legger ved bilde av Judgement crit uten trinkets eller AW.

 

wowscrnshot081508172553vj9.th.jpg

 

Selve hastigheten på dreping er som nevt ekstremt rask og kan chainpulle mobs så lenger det er fler igjen i et område. Desverre har jeg bare prøveversjonen av Fraps men legger ut en liten film. Orket ikke redigere den eller gjøre noe særlig ut av det så dere får unnskylde kvaliteten litt.

 

http://www.mortenoppedal.com/Retri.wmv

( høyreklikk og velg lagre som så den ikke blir streama fra siden )

 

 

Var en liten tur innom Nexus i går kveld sammen med PcT fra forumet ( han har et bilde i sin egen tråd fra runnet ), men da som Tankadin. Mine erfaringer fra tidligere som Tankadin er at du mer eller mindre sitter og venter på cooldowns, og at i forhold til warrioren min så har jeg veldig få måter å faktisk føle jeg aktivt bygger threat.

 

Men med den nye Hammer of the Righteous har jeg jo enda et skill å bruke og tanking ble faktisk mye mer moro. Er enda ikke level nok til å bruke Shield of Righteousness men tror palatanking kan bli veldig gøy og interaktivt etterhvert også.

 

Kan ikke si noe om manaproblemer siden vi ærlig talt kjørte med 2 shadowpriests så jeg hadde den manaen jeg trengte men får ta det instancerun senere for å se.

 

 

Har også prøvd et par dueller, og for å være ærlig så har jeg bare tapt mot andre palas og S4geara characters. Healers er ikke noe problem på grunn av ekstrem burst som total outdps'er healingen dems.

 

Har ikke testet PvP så grunding siden jeg onehitter alt, så kan ikke si noe om de store problemene som CC og manaburn, men skaden må uansett justeres ned. Dobbelt skade på stunna targets er helt latterlig med den skaden Judgement of Command har allerede og det hjelper ikke når du samtidig kan critte Crusader Strike og Divine Storm for 3k og i tilegg få SoC-procc og white attack.

 

 

Updates kommer.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting som er bedre enda, men jeg er bare 70 fortsatt tross alt. Bytta jo ikke ut mange av 60-tinga før 65-66 heller husker jeg

 

 

Hadde selv full T2 (rogue men) da jeg ble lvl 70. Fant noen små oppgraderinger men beholdt det jeg hadde pga setbonuser. Antar at det samme vil skje i WotLK, men tiden vil vise.

Endret av tørriss
Lenke til kommentar
Hadde selv full T2 (rogue men) da jeg ble lvl 70. Fant noen små oppgraderinger men beholdt det jeg hadde pga setbonuser

 

Da overså du nok noe eller overprioriterte crit ;p Utrolig økning i AP i the burning crusade, også fra 60-70. Hit også for den sags skyld.

 

Uansett, virker for bra nå, men sånn har det vært før også like før de ble truffet av nrefbaten :p

Lenke til kommentar
Hadde selv full T2 (rogue men) da jeg ble lvl 70. Fant noen små oppgraderinger men beholdt det jeg hadde pga setbonuser

 

Da overså du nok noe eller overprioriterte crit ;p Utrolig økning i AP i the burning crusade, også fra 60-70. Hit også for den sags skyld.

 

Uansett, virker for bra nå, men sånn har det vært før også like før de ble truffet av nrefbaten :p

 

 

Klart jeg overså noen mindre oppgraderinger ;) Hater å fly rundt i dissa misfarga grønna levelling oppgraderingene om ikke absolutt nødvendig :p Fikk meg heller noen nymotens enchants og stormet til 70 der det ble Karazhan oppgraderinger for alle penga ;) Har nå også alltid vært en AP fan fremfor crit om du skulle være nyskjerrig på det :p

 

Kommer til å bli vanskelig å bytte ut http://www.wowhead.com/?item=28430 for paladinen min og pga utseendet og, men den tid den sorg. Men over til denne trådens egentlige mening igjen:

 

Enig også i at Ret for tiden er litt overpowered etter diverse respektable kommentarer fra troverdige folk. Skaden er rett og slett for høy med sinnsykt spike damage potensiale. Man kan nok forvente seg en real nerf før WotLK kommer ut ;) Men ikke nok til at de ikke blir gode nok for endgame raiding håper jeg!

Lenke til kommentar
Det virker jo helt latterlig OP da :p Men hvem vet kanskje blizz gjør det balanced på en måte.

 

 

Selvsagt vil det bli tonet ned en god del. Ret paladins lider av en god del bugs som gjør at skden deres blir latterlig høy til tider. Ta for eksempel judgements og vindication buggen som eksempler, blir ikke disse nerfet så blir jeg "lettere" forundret.

Endret av tørriss
Lenke til kommentar

Retri paladins eier som et helvette! Likevel tipper jeg rundt 80 % av alle lvl 70's mener at retri paladin er noe av det siste de vil ha i en vanlig instance group. Helt lattelrig. Platerarmor sørger til og med for å dempe sykt mye mer damage enn de fleste classes som kan måle seg med en bra gearet retri pala.

Lenke til kommentar

Retri pala's er helt overpowered på beta atm, venter på at nerfsticken kommer når som helst ^^

 

Og jeg som brukte ekstra key'n min sånn at enda en retri pala skal komme inn i beta haha..

 

Eneste måte jeg slår retri palas på warrior'n min er om jeg outgearer dem (noe jeg ofte gjør dog pga s4) men det er helt vilt atm..

 

Du får en 3k divine crit på deg så ser du hore pala'n blir heala samtidig.. YEAH RIGHT .

Lenke til kommentar

Vel. vær smart ikke si noen om den imba skaden.

Nå er det jo Omg Imba pala over hele internet , ber jo om å bli neftet.

 

 

Sikker på at den ikke bare er bedre en vi er vant til da og ikke iforholf til andre klasser.

Er da shamaner og locks nå i TBC som dreper mobs på under 1 sec etter at første cast er gått av.4 sec ca på en mob.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...