Gå til innhold

Lystdråper på bukse


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bryr meg ikke om hvilke egenskaper stoffet har. Å ikke vaske en bukse på 6 måneder, som er "jevnlig" brukt, er ekkelt. Uansett.

 

Og kilder, takk.

 

Jeg googlet det og fant ut at grunnen til at man ikke vasker buksen på 6mnd, er for å få den til å blekne naturlig på de riktige stedene. Hehe. Så det er kanskje ikke så renslig likevel, nei.

 

Ubehandlet ull, derimot. Fungerer som jeg sa: http://www.baansull.no/maindesign.asp?aid=10704&gid=5323

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Oi... Har visst nå sett at dette er litt min feil at denne diskusjonen som har pågått i snart 3 sider om dte og gå med en buske i et halvt år er ekkelt osv. :p

 

Men:

Jo, da jeg kjøpte min Nudie bukse, så hadde jeg hørt om merket før og at mange sier at det er et bra merke. Så jeg kjøpte den, har aldri hatt Nudie bukse før, men har Crocker, Diesel, og Lee jeans. Men har aldri vært borti det med at man burde vente 6 måneder før man vasker buksa. Det virker jo ganske absurd :ermm:

 

Men kommer nok aldri til og vente så lenge, pleier og bytte buske hver 3 eller 5 dag.

Lenke til kommentar
Oi... Har visst nå sett at dette er litt min feil at denne diskusjonen som har pågått i snart 3 sider om dte og gå med en buske i et halvt år er ekkelt osv. :p

 

Men:

Jo, da jeg kjøpte min Nudie bukse, så hadde jeg hørt om merket før og at mange sier at det er et bra merke. Så jeg kjøpte den, har aldri hatt Nudie bukse før, men har Crocker, Diesel, og Lee jeans. Men har aldri vært borti det med at man burde vente 6 måneder før man vasker buksa. Det virker jo ganske absurd :ermm:

 

Men kommer nok aldri til og vente så lenge, pleier og bytte buske hver 3 eller 5 dag.

 

Lurer på om Adam var like hygienisk? :!:

 

 

Spøk til side. Er det alle Nudiebukser som er rådenim da?

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅÅH! Det var vanskelig å åpne google gitt!

 

Nudie Jeans

 

En ting: Når man sier "jammen, jeg går jo ikke med den hele tiden", da blir den jo bare liggende og er brukt i type 5 dager (jeg vet ikke hvor lenge folk går med buksene sine...). Det må da være det samme som å vaske den etter fem dager som å vente 5 måneder og 26 dager med å vaske den?

Lenke til kommentar

Fra Nudies sider:

"Use your dry jeans as much as possible before the first wash. Six months is a good start."

 

"You should not try to clean local spots as it removes the indigo and you will get a bleach spot for a long time."

 

WTF? Etter å ha hatt ett par(første og siste) nudies i mitt liv, er jeg på lag med han som tror dette er en dårlig unnskyldning fra nudie fordi de har dårlig kvalitet, rett og slett.

De blir slitt og formløse veldig fort.

Så istedet for å faktisk øke kvaliteten, ber de kundene bruke dem i 6mnd?!

Jeg har da en haug Levis-bukser som holder i stoff og fasong etter utallige vask fra dag 1, hvorfor skulle det være annerledes med Nudie om kvaliteten er god?

 

edit:

"Many people want to buy jeans with a used look. These jeans are washed and treated in different ways to give them a worn and used look from day one. To get the authentic second hand feeling and washed look the distressed denim is achieved through bleaching and several mechanical treatments like stonewashes, sandblasting and scraping locally. All these processes is time consuming, hand made and expensive, which is reflected in the higher prices compared to dry denim (unwashed)."

 

Så hvorfor er Nudie da dyrere enn de aller aller fleste andre merker? :!:

Endret av toth
Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig vært bedre å overført hele denne diskusjonen til mote- og velværedelen.

 

Men buksen er av såkaldt "rådenim", altså denim som ikke er forhåndsbehandlet og brukeren kan da gjennom hyppig bruk og lite vask bestemme selv hvordan jeansen skal slites.

Og jeans skal da overhode ikke vaskes ofte (ikke bare rådenim, men også vanlige jeans skal vaskes sjeldent). Så lenge man ikke søler og griser buksen til er dette ikke er problem heller, blir sjeldent lukt i jeans, og begynner jeansen og lukte, er det ikke være enn å slenge den i fryseren. Og til småflekker bruker man diverse flekkfjerningssprayer som ikke krever annet enn spray og litt vann.

 

Men det krever selfølgelig at man dusjer ofte og genrel renslighet..

 

toth: Det er vel kun "rådenim" jeansene til Nudie man ikke skal vaske før 6måneder, så du kan ikke sammenligne det med vanlige jeans fra Levis.

 

Så hvorfor er Nudie da dyrere enn de aller aller fleste andre merker?

Er de vel overhode ikke?

 

Og btw. "rådenim"jeansene til Nudie har dårlig kvalitet..

Endret av Homme
Lenke til kommentar

 

Nå skal ikke eg forsvare Nudie Jeans, men om man skal sammenligne to produkter(Nudie Jeans og Levis) så bør man være sikre på at produktene faktisk er like(samme stoff for eks).

Spiller egentlig ingen trille, siden nudie selv presiserer at deres jeans er billigere å produsere og er rett og slett mindre behandlet, mens andre(f.eks levis) har en mer kompleks produksjon og høyere kostnad..

Og likevel skal Nudie forsvare å ta mer for sine jeans enn levis?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke annet enn at jeg har brukt nesten bare levis i mange år, og de ligger jevnt på 8-900kr hvor jeg handler. Og at det er stort sett samme pris på de forskjellige (standard-)modellene.

Samt at de Nudies jeg har sett er fra 1100 og opp. Kan jo godt hende det finnes billigere, men har ikke sett noen selv :)

Lenke til kommentar
Spiller egentlig ingen trille, siden nudie selv presiserer at deres jeans er billigere å produsere og er rett og slett mindre behandlet, mens andre(f.eks levis) har en mer kompleks produksjon og høyere kostnad..

Og likevel skal Nudie forsvare å ta mer for sine jeans enn levis?

Dersom Nudie Jeans og Levis sine produkter inneholder et annet stoff og blir produsert og behandlet på to forskjellige måter så har det selvfølgelig noe å si.

 

Det blir evnt som å sammenligne galvanisert stål og ugalvanisert stål. "Oi, de tålte ikke det samme".

 

Og hva prisen angår så trenger jo ikke dette nødvendigvis å gjennspeile kvaliteten. Dette bør jo ikke være noe nytt.

Lenke til kommentar
Spiller egentlig ingen trille, siden nudie selv presiserer at deres jeans er billigere å produsere og er rett og slett mindre behandlet, mens andre(f.eks levis) har en mer kompleks produksjon og høyere kostnad..

Og likevel skal Nudie forsvare å ta mer for sine jeans enn levis?

Dersom Nudie Jeans og Levis sine produkter inneholder et annet stoff og blir produsert og behandlet på to forskjellige måter så har det selvfølgelig noe å si.

Poenget mitt var mer at Nudie på sine sider faktisk fremhever at deres produksjon er billigere enn de fleste standard-jeans(se sitat).

Lenke til kommentar
Poenget mitt var mer at Nudie på sine sider faktisk fremhever at deres produksjon er billigere enn de fleste standard-jeans(se sitat).

Hvor hevder de dette?

 

Uansett, poenget mitt er at du ikke kan sammenligne to produkter som er forskjellige både i produksjon og råmateriale. Uavhengig av produksjonskostnaden. Det er ikke kostnaden som er poenget, men at du sammenligner et par Levis jeans og et par Nudie Jeans uten å vise til at de i det minste er av det samme stoffet.

Lenke til kommentar
Og hvor står det at produksjonen er billigere? Finner det ikke.

 

 

Poenget mitt var mer at Nudie på sine sider faktisk fremhever at deres produksjon er billigere enn de fleste standard-jeans(se sitat).

Hvor hevder de dette?

 

Står jo i første innlegget mitt i denne debatten, som dere begge siterte.. :roll:

 

"Many people want to buy jeans with a used look. These jeans are washed and treated in different ways to give them a worn and used look from day one. To get the authentic second hand feeling and washed look the distressed denim is achieved through bleaching and several mechanical treatments like stonewashes, sandblasting and scraping locally. All these processes is time consuming, hand made and expensive, which is reflected in the higher prices compared to dry denim (unwashed)."

 

"Dry denim" er hva nudie selger. Vasket, sandblåst osv er hva f.eks levis selger.

 

 

edit: btw:

Uansett kan du ikke kan sammenligne to produkter som er forskjellige både i produksjon og råmateriale. Uavhengig av produksjonskostnaden. Det er ikke kostnaden som er poenget, men at du sammenligner et par Levis jeans og et par Nudie Jeans uten å vise til at de i det minste er av det samme stoffet.

Samme stoffet? Jeans er Jeans, altså 100% bomull. Det varierer ikke i råmateriale.

Produksjonen/vevingen er nødvendigvis og meget lik.

Forskjellen kommer nettopp i detaljene med looken, som de sier de legger mindre arbeid i enn andre.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...