Gå til innhold

Lystdråper på bukse


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lever man et aktivt liv med skole og/eller jobb blir det fort mange miljøer buksen skal gjennom hver dag. Det er ikke verre enn å stå å lage middag eksempelvis før man ved et uhell søler litt saus eller noe på buksen, hvorpå man da må velge mellom å vaske bort flekken, hele buksen eller gå slikt i flere måneder. Selv med en svært lav sølefrekvens vil man over tid akkumulere ganske mye dritt på buksen, om det så bare er asfaltstøv og eksos på utsiden og døde hudceller og kropsfett på innsiden.

Lenke til kommentar

Fargoth fremstilte det hele litt bedre enn meg. Å gå med en bukse i 6 måneder eller tidvis i et tidsrom på 6 måneder uten å vaske den burde vært ulovlig.

 

Manfred: Et ordtak har da vitterlig mer enn kun èn betydning, har det ikke? Jeg mente selvfølgelig at du fremstiller det hele som "ok" å gå med en bukse i 6 måneder. For å ikke nevne at du stereotyper med utsagn som "nerdefjortisser". 

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
Diesel har også endel bukser som det står at man skal gå i i 6 mnd fr man vasker de, for å forme de etter kroppen og slikt.

6 måneder er jo bare bullshit da. Det kommer jo an på hvor ofte man faktisk bruker buksa.

 

Bruker man den nesten daglig i to uker sliter man den jo mere til enn om man bruker den noen få ganger i måneden i 6 måneder.

 

Ellers er jeg forøvrig enig med de som bryr seg litt om hygiene. 6 måneder uten å vaske den? Galskap! Jeg bruker sjelden en bukse mer enn 4-5 ganger før den vaskes. Nå tåler riktignok de buksene jeg bruker vask da :)

 

Kanskje det er greia med nudie; at de vil unngå at de vaskes for mye fordi de slites veldig fort av det og den ekte 'kvaliteten' dermed vises altfor godt etter å ha blitt vasket noen få ganger ;)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Ikke vær så slem! Skjønner han godt. Buksene blir faktisk ikke så veldig fine hvis de ikke blir brukt ordentlig. Den første min vaske jeg for mye og den er ikke som den var.

For det første, har jeg aldri hørt om feil bruk av klær. Du trer buksene på bena og lukker igjen og går med dem. Tadaaa, for mye vasking ødelegger samtlige klær, og har du bare en bukse som du går med, vasker, går med igjen, vasker osv osv, så blir den jo slitt og utvasket mye raskere enn om du hadde brukt andre bukser i tillegg. Skal den ikke vaskes på seks måneder, så kan du goet la vær å gå med den hver eneste dag. Søler du ting på buksene dine, eller forsåvidt klær generelt, er det normalt å vaske dem.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville tatt zalo på en bukse som ikke skulle vaskes de 6 første månedene.

 

Forøvrig antar jeg det er snakk om rådenim her, og de skal faktisk ikke vaskes like ofte som vanlig jeans. Om det er snakk om 6måneder eller 6 dager (eller 6år for den saks skyld) aner ikke jeg. Men jeg vil tro at stofftypen har en form for "renselses"-greie som gjør at ikke det vil lukte eller bli pyton å gå med.

 

Og jo, det er tilfelle at visse type stoff/ting fungerer slik. Ubehandlet ull f.eks har samme effekt.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...