evgeny Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei. Jeg har en web app hvor jeg da henter inn filer fra basen og viser de for brukeren i form av linker. Når bruker klikker en link så skal den laste ned filen og åpne den i riktig programm som filen er assosiert til. For esk Adobe, Word, Excel. Jeg har kommet så langt som å laste ned filen til klienten binært i variabel av type byte[] men etter det er jeg usikker. Jeg har prøvd med Response.BinaryWrite(byte[] ); men det fungerer kun med pdf filer. Jeg kunne tenke meg en slik scenarie. Bruker klikker på link, standard windows msgbox kommer opp som spør om jeg vil åpne filen eller lagre til disken. Er dette mulig med den måten jeg har gjort dette på? Takk på forhånd Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Response.ContentType Med riktig mime type: http://www.iana.org/assignments/media-types/ Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 takk. vet noen hvordan man kan finne contentType av filen som jeg har i byte[] ? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 glem det. jeg fant ut selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå