Gå til innhold

Varmt 9800gx2? (Ligger på 60-70grader)

Applebee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er avhengig av kabinettet og hvor kjølig selve pc-en er faktisk, har du mange vifter og god kjøling så er det kanskje høyt men mange skjermkort skal vist tåle ganske høy tempratur.

Sjekk resten av pc-en sine tempraturer vis de er veldig lave og skjermkortet veldig varmt i forhold så er det jo selvsagt ikke bra, men vis hele pc-en jevnt over er varm så er jo det bedre enn at hele pc-en er iskald og skjermkortet glodvarmt.

Hvordan er det under spilling? kræsjer det?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Nei, kjørte Crysis for 1 time siden, og hadde 4x AA, All Settings High og 1440x900 oppløsning, og Hørte vifta begynte å kjøre på fullt.

Merket bare litt lag (Som når hus sprenges f.eks), og litt Artifacts på slutten..

Er dette et tegn på at kortet er for varmt?

Nei, resten av PC`en er ikke kald, ligger på rundt 36-42 grader i kabinett, og 45-48 graders CPU

Har 1stk Vifte (Ekstra), som er plasert bake i kabinettet

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Mulig det er litt for varmt. Kjørte senest i dag et 9800GX2 i testbenken min på jobb, og til og med når det står åpent med en stor CPU-vifte rett i nærheten blir det veldig varmt! Hadde kanskje vært en ide å fått en vifte som blåser den varme luften ut av kabinettet.

I kabinettet jeg bygger nå, har jeg en 14cm i front, og 2x8cm i bakkant som skal henholdsvis skyve og dra luften gjennom kabinettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du har en ekstra vifte liggende et sted eller i pc-en du ikke trenger/bruker så kan du plassere denne ved skjermkortet og se om kanskje den kan senke tempraturen noe på skjermkortet ditt.

Bedre og ha det for kaldt enn for varmt.

At det hakker under bygninger går i lufta er nok rett og slett at det skjer så mye akkurat da at det blir litt for mye bare i de får sekundene. Mye som skjer i spillet krever jo en del av pc-en og da blir det vel litt for mye akkurat da.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Har satt en liten vifte på toppen av kortet (slik ,bare at jeg ikke kjører SLI)

Har også en liten kjøle ribbe til overs, er dette vits å sette på vestresiden på kortet (Se på bildet), for å lede bort varmen som kommer der?

kjører CPU-Z med den "nye" vifta, og kjører nå fra 58 til 65 grader.. :p

(Med skjermkortvifte på stardard speed!)

Temperaturen går greit nå, setter bare vifta på maks når jeg spiller et krevende spill og tar på meg Headset :p

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...