jaycutler Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 har som sagt en gammel pc, så går dårlig å bytte og prøve ting med den og motsatt. og alle jeg kjenner har bærbar, så blir vanskelig og få lånt og prøvd hos dem... Hovedkortet mitt er også en demo jeg kjøpte fra Amentio, så har fundert litt på om det kan være ødelagt. men er kjedelig og bytte inn HK eller skjermkort når jeg hverken vet hvilken, om noen av dem er ødelagt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Send inn begge to, og nevn at du ikke vet hva som er ødelagt? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 einig med slimda, ville nok sendt inn heile røkla og forklart at du ikkje har nok utstyr til å drive feilsøking sjølv. Ville sendt dei ein melding å høyrd kva dei ville ha inn. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 ok... kan nå sende dem en melding å høre hva dem sier. men går det ikke ann å sjekke om det er noe feil på HK el skjermkortet med et multimeter a? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 ok... kan nå sende dem en melding å høre hva dem sier.men går det ikke ann å sjekke om det er noe feil på HK el skjermkortet med et multimeter a? Et multimeter er ikke så veldig nyttig når du har digitale signaler med frekvenser oppe i mange hundre megahertz. Du kan selvsagt måle litt 5V og 12V hist og her, men sjansene er vel større for at du kortslutter noe enn at du finner en feil ... Mitt inntrykk er at de fleste vellykkede hjemmebyggere sitter med et lite "lager" av reservekort av ymse slag som gjør det mulig å sjekke om det er skjermkort eller hovedkort som er synderen, osv. Noen ganger virker begge deler hver for seg, men aldri sammen. Ikke noe å gjøre med, move along, nothing to see here. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 sndte mail til Amentio, der jeg forklarte problemet og sa at jeg hadde diskutert det på forumet her osv.... tror dere søren meg ikke jeg får en mail tilbake der det står om jeg har satt i den 4 pins kontakten ved cpu.... må dem ha det inn med t-skje der borte eller?! Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Mitt inntrykk er at de fleste vellykkede hjemmebyggere sitter med et lite "lager" av reservekort av ymse slag som gjør det mulig å sjekke om det er skjermkort eller hovedkort som er synderen, osv. for å si det sånn, så er jeg ingen datageek som sitter å bygger pc hver dag. så gidd da vell ikke å investere i reservedeler for å sjekke om noe er galt.... hallo lissom!! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mitt inntrykk er at de fleste vellykkede hjemmebyggere sitter med et lite "lager" av reservekort av ymse slag som gjør det mulig å sjekke om det er skjermkort eller hovedkort som er synderen, osv. for å si det sånn, så er jeg ingen datageek som sitter å bygger pc hver dag. så gidd da vell ikke å investere i reservedeler for å sjekke om noe er galt.... hallo lissom!! Ingen har da heller sagt at du skal investere i noe som helst. Jeg mente bare at enkelte av oss har blitt sittende igjen med "gamle" deler når vi har oppgradert PC'ene noen ganger. Kall oss gjerne datageeks, men det gjør det enklere for oss å feilsøke, hvis/når vi skulle oppleve slike ting selv. Du kan godt bli sur fordi ingen her ennå har klart å finne feilen din, men det er strengt tatt ikke vårt problem at du har mottatt defekte deler, evt. at du har ødelagt noe da du satte dem sammen. Du er jo ikke akkurat noen datageek, heller, right? Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 neida er ikke sur... men måtte bare si det;phehe kan jo ikke forvente at alle skal ha en liten butikk med reserve deler vettu. var bare det;) Og Amentio lar fortsatt ikke høre fra seg. Må si de har dårlig kundebehandling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå