Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bygd ny pc, men skjermen er svart

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd meg ny pc, og trodde det skulle gå smertefritt... men der tok jeg feil.

Satte sammen hele pcn, og koblet på strøm og alt som hører til. Skrudde den på, og alt så ut til å fungere greit. Lysene blinket, viftene gikk rundt og pcn hørtes og så ut som den skal når man skrur den på. Men fikk ikke noe bilde på skjermen, den var helt svart. Skejrmen lyser med det inaktive lyset, som om den ikke var koblet til noen maskin. Dette var veldig irriterende.

Skjermen fungerer fint på min gamle pc, så det er ikke den det er noe galt med iaff.

Min nye pc består av disse delene:

MSI K9N Neo V2

AMD Sempron processor 2.1GHz

ASUS VGA EN6200LE TC256/TD/64MB PCIe16 1xDVI

KINGSTON ValueR. DDR2 PC4200 512MB CL4 Unbuffered,1.8V,64Meg x 64, 240pin

SAMSUNG SpinPoint S166 160GB SATA2 8MB 7200RPM

LITE-ON DVDROM 16X 48X IDE BULK WO/ SOFTWARE IN

AOPEN Case Midi ATX Tower 350W Silver/Black Component Pro ES45C Front-USB/Audio CAG1.1

Jeg bruker altså strømforsyningen som fulgte med kabinettet.

Har prøvd forskjellige ting for å få liv i skjermen. Tatt ut batteriet på HK, satt i skjermkortet på nytt, prøvd rammen i alle portene, og ja har satt i alle ledninger som kan settes i....

Please help me. Sitter helt fast her.

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: Sjekk at alle kabler sitter i. Husk at HK skal ha to kabler, en ATX og en 4pin som oftest sitter ved siden av CPU. Skjerkortet skal også ha strøm.

Så: Jeg tipper feilen din er at minnebrikkene sitter feil. Virker som det er den mest utbredte feilene her på forumet. Les bruksannvisningen til HK for å se hvordan disse skal settes. Eller så kan du bare prøve deg frem. Begynn med kun en osv..

Lenke til kommentar

Har prøvd begge utgangene på skjermkortet, og alt er like svart.

så vidt jeg vet så sitter alle kabler i ja, men slenger med et bilde så kan dere se selv.post-122964-1219052207_thumb.jpg Minnebrikken sitter i port 1 som det står i manualen, men har prøvd de andre for sikkerhetsskyld, men alt er like svart enna....

Lenke til kommentar
1. Sitter skjermkortet ordentlig nedi "slotten" ?

2. Er hovedkortet montert på avstandsstykker, eller er det direkte skrudd fast i kabinettplata?

3. Er CPU'en riktig satt inn?

4. Prøv om det hjelper å koble fra HD & DVD. Bilde skal du få uansett.

1. ja, regner med det. har tatt det ut og pressa det så hardt ned jwg tør og kan. så det burde sitte godt nok i. Men det er et viftleøst kort, så vanskelig å se om alt er som det skal da.

2. Jupp, har montert avstandstykker

3. ja jeg er nokså sikker på at den er det. men hvis jeg skal sjekke det, må jeg ikke da gå til anskaffelse av ny kjølepasta? eller går det greit med den som allerede er på?

4. prøvde å koble fra HD og DVD, men det var fortsatt like svart

Lenke til kommentar
1. Sitter skjermkortet ordentlig nedi "slotten" ?

2. Er hovedkortet montert på avstandsstykker, eller er det direkte skrudd fast i kabinettplata?

4. Prøv om det hjelper å koble fra HD & DVD. Bilde skal du få uansett.

1. ja, regner med det. har tatt det ut og pressa det så hardt ned jwg tør og kan. så det burde sitte godt nok i. Men det er et viftleøst kort, så vanskelig å se om alt er som det skal da.

2. Jupp, har montert avstandstykker

3. ja jeg er nokså sikker på at den er det. men hvis jeg skal sjekke det, må jeg ikke da gå til anskaffelse av ny kjølepasta? eller går det greit med den som allerede er på?

4. prøvde å koble fra HD og DVD, men det var fortsatt like svart

Prøv og ta ut batteriet til BIOS i ca 10 sek og sett det inn igjen. funka for meg :)

Lenke til kommentar

Njaa ...

Hvis du bruker "stock" kjøler, så satt det vel en slags pute under den, kanskje? Hvis ikke denne puten har blitt altfor mye klint utover, så vil den nok overleve et par runder med "ta av og sette på igjen".

Hvis du har brukt klister i løs vekt, så sitter nok ikke dette like godt fast som puten gjør, men det bør allikevel være mulig å ta av kjøleren og sette den på igjen. Bare vri den litt rundt når du har satt den nedpå CPU'en før du låser kjøleren fast igjen.

Det skulle vel ikke være nødvendig å ta ut CPU'en fra sokkelen - du ser lett om CPU'en er satt inn i riktig retning, og du ser vel også om den står skjevt. Er du redd for evt. bøyde pinner, så MÅ den løftes opp. Hvis du får til det uten å tørke av kjølepastaen, så gjelder det samme som ovenfor.

Jeg har selv "gjenbrukt" kjølepasta på denne måten uten problemer, så jeg vet at det går.

Lenke til kommentar

Ja har prøvd å ta ut batteriet(det er det litium batteriet i HK du mener ja?), men fortsatt ingenting :(

Njaa ...

Hvis du bruker "stock" kjøler, så satt det vel en slags pute under den, kanskje? Hvis ikke denne puten har blitt altfor mye klint utover, så vil den nok overleve et par runder med "ta av og sette på igjen".

Hvis du har brukt klister i løs vekt, så sitter nok ikke dette like godt fast som puten gjør, men det bør allikevel være mulig å ta av kjøleren og sette den på igjen. Bare vri den litt rundt når du har satt den nedpå CPU'en før du låser kjøleren fast igjen.

Det skulle vel ikke være nødvendig å ta ut CPU'en fra sokkelen - du ser lett om CPU'en er satt inn i riktig retning, og du ser vel også om den står skjevt. Er du redd for evt. bøyde pinner, så MÅ den løftes opp. Hvis du får til det uten å tørke av kjølepastaen, så gjelder det samme som ovenfor.

Jeg har selv "gjenbrukt" kjølepasta på denne måten uten problemer, så jeg vet at det går.

Åpna opp å sjkket nå, og pila på cpu er i samme hjørne som pilhullet på HK. så da er vell alt i orden der?

Lenke til kommentar
Noen pipelyder ved boot?

Har hovedkortet skjermkort innebygget?

nope ingen pipelyder. Men led lyset foran med sånn batteri på, lyser rødt hele tiden(eller iaff en god stund) sammen med det grønne led lyset. skal ikke den røde bare blinke når pcn booter?

nei den har ikke det, noe som er synd igrunn

Lenke til kommentar
på hjemme siden demmes å manualen står det:

Main Memory

• Supports dual channel DDR2 533/667/800

- 4 DDR2 DIMMs (240pin / 1.8V)

- Supports a maximum memory size up to 8GB.

PC2-4200 kjører på 533MHz, så det skulle fungere fint. Det er nok noe annet som er problemet.

Lenke til kommentar
på hjemme siden demmes å manualen står det:

Main Memory

• Supports dual channel DDR2 533/667/800

- 4 DDR2 DIMMs (240pin / 1.8V)

- Supports a maximum memory size up to 8GB.

PC2-4200 kjører på 533MHz, så det skulle fungere fint. Det er nok noe annet som er problemet.

Ja, og da er jeg like langt da... hva i granskauen kan problemet være da?

inegen måte å teste ut om skjermkortet eller hovedkortet er kaputt?

Lenke til kommentar

Personleg mistenkjer eg to ting (av erfaring, ikkje spør kvifor takk :ph34r: )

Som tidligere nemd kan skjermkort være øydelagd, har du ein anna pc test det der eller sett eit "nytt" skjermkort inn i denne pc-en.

Det andre er at det kan vera eit dødt hovudkort, som regel vil det pipe/ule viss ram eller cpu er øydelagd. Viss du kan teste med eit anna hk kan det vera verd å prøve det. Opplevde dette sjølv då eg kjøpte demo hk frå komplett. Viste seg tilslutt at hk-et var øydelagd, DOA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...