Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med trådløst nettverkskort på bærbar. (Acer TM 2482WXMi)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem som jeg har ergret meg over i flere dager nå. Jeg har installert OG aktivert Atheros AR5005G Wireless Network Adapter, men likevel når jeg åpner lista for trådløs nettverk så kommer dette fram:

"Windows kan ikke konfigurere denne trådløse tilkoblingen. Hvis du har aktivert et annet program til å administrere denne trådløse tilkoblingen, bør du bruke programvaren for det programmet. Start tjenesten wireless Zero Configuration (WZC) hvis du vil at Windows skal konfigurere den trådløse tilkoblingen....."

Så.. Noen tips på hva som kan være galt?

På forhånd takk. ;)

Endret av KerM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg henta driveren fra Acer sine sider ja. Jeg prøvde først å installere for Broadcom, men den ville ikke ta det. Men det gjorde den for Atheros. Har ikke prøvd Intel sin tho, men er ganske sikker det er Atheros siden den tok det.

Lenke til kommentar
Jeg henta driveren fra Acer sine sider ja. Jeg prøvde først å installere for Broadcom, men den ville ikke ta det. Men det gjorde den for Atheros. Har ikke prøvd Intel sin tho, men er ganske sikker det er Atheros siden den tok det.

Sjekk i maskinvare, f.eks. ved hjelp av programmet SIW (du finner det om du søker på nettet) hvilket nettverkskort du har.

Det er nemlig mulig å installere feil drivere i noen tilfeller, har selv gjort det. Installerte Atheros drivere på et TI basert kort.

Lenke til kommentar

Kjørte SIW og fikk frem at det er et Atheros nettverkskort. Prøvde bare for sikkerhetskyld å installere intel sine drivere, men det fantes ikke et støttende nettverkskort. Så, da er jeg 100% sikker på at det er Atheros. Men 0% sikker på hva som er galt.. Begynner straks på skolen og internett er noe vi MÅ ha så dette begynner å bli krise. :(

Hvis det ikke kan være noen andre løsninger, så tror jeg blir nødt til å formatere.. Ville helst slippe unna med det da.

Lenke til kommentar

Mulig du kan prøve følgende fremgangsmåte:

1. Deaktiver trådløs radio. Det har du garantert en knapp til, eventuelt en Fn-kombinasjon.

2. Avinstaller drivere fullstendig, også selve Client Manager til Atheros om den er der.

3. Restart

4. Installer nedlastede drivere og Client Manager om den er med i pakka.

5. Restart

6. Når maskina starter opp igjen, aktiver du trådløs radio på nytt.

Personlig har jeg brukt denne metoden ved problemer knyttet til Atheros baserte klientkort flere ganger.

Du finner også nyere generelle Atheros driver på Open drivers.com. Det kan faktisk være at en av de virker, siste versjon som er 7.6.0.224 skal virke på AR5005G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...