uro Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hei. Skal nå neste måned begynne på studier i utlandet. I den forbindelse er det på nytt tid for å bestille en ny data. Denne gangen er jeg veldig usikker på hva jeg skal gå for. Trenger en laptop til både skole arbeid men også til media. Driver mye med bilde redigering osv, vurderer også og videreføre interessen for media til film også så da er det ganske logisk at jeg trenger noe maskinkraft. Men spiller da ikke noe i det hele tatt. Kanskje en rask omgang noen få ganger, så dette er ikke noen krav. Men begynner å bli ganske lei av ustabiliteten i Windows. På laptopen jeg har nå Multicom Compal IFL90 er det vista og det kan faktisk ikke sies å være særlig stabilt. Har alltid vært noe tvilende til Apple og deres properitet i Mac men må inrømme at jeg beynner å vurdere dette som ett alternativ. Så spørsmålet er, skal jeg gå for en macbook med max oppgraderinger til 4GB ram osv, eller skal jeg gå for en "normal" laptop? I såfall noen alternativer? Det er viktig at pcen er kraftig men samtidig stille (forelesningssaler) og har god batteritid. Prisrammen min er på maks 15 000. På forhånd takk for alle svar. Er litt i vilrede her. Må bestille snart så den kommer før jeg drar men samtidig så vil jeg gjerne velge riktig, noe som holder i litt tid. En siste detalje, det er viktig at det er mulig å kjøpe strømadapter med britisk støpsel også. Dette selvfølgelig som ekstrautstyr. Endret 15. august 2008 av uro Lenke til kommentar
uro Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Ingen som har noen innspill?? Litt tileggsinformasjon: Skjerm: Maks 15,4, gjerne så høy som mulig oppløsning Ekstra: Wifi, USB osv. det vanlige Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Dell XPS M1530. Kan lveres med 1900*1200 i skjermoppløsning+ et greit skjermkort. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ingen som har noen innspill?? Litt tileggsinformasjon: Skjerm: Maks 15,4, gjerne så høy som mulig oppløsning Ekstra: Wifi, USB osv. det vanlige Litt avhengig av hvor du skal vil du gjerne finne et bedre utvalg av PC`er enn i Norge, det er mitt beste tips. Lenke til kommentar
uro Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Dell XPS M1530. Kan lveres med 1900*1200 i skjermoppløsning+ et greit skjermkort. Ok, skal sjekke den ut Har alltid likt Dell XPS litt. Ingen som har noen innspill?? Litt tileggsinformasjon: Skjerm: Maks 15,4, gjerne så høy som mulig oppløsning Ekstra: Wifi, USB osv. det vanlige Litt avhengig av hvor du skal vil du gjerne finne et bedre utvalg av PC`er enn i Norge, det er mitt beste tips. Vil helst kjøpe i Norge, med tanke på garanti og sånt, og så liker jeg å ha norsk tastatur. Er litt enklere med tanke på at selv om jeg skal studere i England så skriver jeg fortsatt en del på Norsk med tanke på venner, familie osv. Noen som har flere konkrete forslag enn Dell XPS? Og noen som har noen formeninger om det med MAC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå