BearThor Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Er det mulig å koble maskinen direkte i veggen mot BKK bredbånd i en leilighet? Uten modem/switch Endret 15. august 2008 av betebete Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Jeg ringte BKK og spurte.. Da ble hun i supporten skeptisk til hvorfor jeg ville dette og sa "dette har vi ikke support så, så jeg kan ikke hjelpe deg - men du skjønner vel da?". Så jeg regner med dette kan fungere? Kanskje jeg må skrive inn noe fast ip og DNS? Hallo? BKK kunder, hvor er dere , noen som kan prøve for meg? (har ikke tilgang til leiligheten akkurat nå). Endret 15. august 2008 av betebete Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Jeg svarer ut i fra at du har dette: http://www.bkkfiber.no/ Det går helt fint å koble uten switch\router. Hjemmesentralen/Modemet er du fortsatt nødt til å ha, men du kan få den offentlige ipen inn på den egen maskin om du ønsker det. Det kommer litt an på hvilken versjon av utstyret du har. CPL3 er dette tilfellet som default, mens CPL4 har router funksjoner og du må kontakte BKK supporten for å skru det av visst du ønsker det. NB:Uten routerfunksjoner får du kun 1 maskin på nettet Endret 15. august 2008 av Gjest Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Det er ikke fiber nei. Helt vanlig ADSL. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Det fungerte ikke med DHCP ihvertfall ;P Noen som vet oppsettet på DNS / Subnet / Fast IP for bkk adsl? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis det er ADSL er du helt nødt til å ha et modem. Hvis det er BKK via kabel i borettslag, så klarer du fint å plugge rett i veggen dersom du bruker rett ip. BKK pålegger deg å bruke utlevert utstyr (men det funker uten, gjorde ihvertfall det når jeg testet for 1 år siden. Har ikke BKK lenger, så jeg vet ikke hva de gjør i dag) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå