FlyMats Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hei Jeg har følgende situasjon. Har et ASUS P5K Premium/ WIFI-AP hovedkort, Q6600 CPU, 2*1GB PC5300 RAM, XP 32 bit OS. Jeg trenger mye mer RAM grunnet regneoperasjoner jeg gjør. Hovedkortet tar 4*2GB altså 8 GB RAM. Men da må jeg installere XP 64 bit. Det gjør jeg gjerne, men kunne tenkt meg å beholde den HDD jeg har på nå og installere XP 64 bit på en ny HDD. La si jeg beholder alt som i dag og så kjøper da xp 64, 4*2GB RAM og en ny HDD. Jeg installerer ny RAM, monterer den nye HDD ved siden av den gamle, kobler fra den gamle slik at jeg får installert xp 64 på den nye. Da vil den nye HDD med 64 fungere. Men hva med den gamle, vil jeg kunne ha begge tilboblet og justere hvilken disk den skal starte fra i BIOS? Eller kan/bør jeg bare koble til en av gangen? Og vil det fungere å bytte HDD uten at resten av pcen blir berørt? Hvordan vil evnt HDD med xp 32 bit reagere på at det er 8 GB RAM? Vil den rett og slett bare ta nytte av drøye 3 GB og overse resten? Tusen takk for alle svar Hilsen Mats Endret 15. august 2008 av FlyMats Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
FlyMats Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Emnet er endret, beklager på det sterkeste! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Mitt oppsett er med 1x 32 Bit og 1x 64 Bit OS, 32 bitern gir meg litt mindre RAM og jobbe med men det er alt siden det som sagt overser resten. Lenke til kommentar
FlyMats Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 007, takk for svar jeg endte opp med å partisjonere den harddisken jeg hadde 32 på allerede, hadde et lite upartisjonert område igjen som jeg partisjonerte og installerte 64 bit på. dette funker utmerket, man får et valg under oppstart om man vil starte 64 eller 32. Slik går man frem Dual OS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå