Gå til innhold

Hvor får jeg tak i overgang fra 4 pin til 6 pin?

simen236

Anbefalte innlegg

Hei! I dag fikk jeg mitt nye skjermkort nvidia Geforce 9800 GTX

Jeg tok enkelt ut det gamle skjermkortet (geforce 8600 GT). Men jeg sliter med å montere det nye, ettersom det er ganske stort i forhold til det gamle. Ser også at jeg må koble to individuelle PCI Express (6 pin)til skjermkortet.

Jeg fant ut at jeg ikke hadde 2x 6 pins, men bare en. Er det noen plasser man får kjøpt overgang fra 4 pin, eller en ny 6 pin?

Endret av simen236
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 pinsene skal fra strømforsyningen ;)

Takk for det.

Jeg måtte flytte skjermkortet til den andre PCI slotten 16x , må jeg da flytte en kontakt eller noe? Eller er det bare å plugge 6 pinsene rett fra strømforsyningen og da slå på pc?

Lenke til kommentar

Takk for det.

Jeg måtte flytte skjermkortet til den andre PCI slotten 16x , må jeg da flytte en kontakt eller noe? Eller er det bare å plugge 6 pinsene rett fra strømforsyningen og da slå på pc?

Du kobler til 2 stk 6 pins, og VGA/DVI kabel fra skjermen til skjermkortet. Boot på ny, og innstaller de nyeste driverne fra nvidia.

Lenke til kommentar

Takk for det.

Du kobler til 2 stk 6 pins, og VGA/DVI kabel fra skjermen til skjermkortet. Boot på ny, og innstaller de nyeste driverne fra nvidia.

problemet nå er at jeg ikke har 2 stk 6 pins men bare en.

Får du kjøpt en 6 pinns eller overgang fra 4 pinns på en vanlig elektro butikk som Elkjøp, Expert?

Lenke til kommentar
Om du tar en kikk i esken vil du kanskje oppdage at du allerede har en slik overgang

Hvis du mener skjermkort esken, så har jeg sjekket. Det er bare med overgang fra 8 pin til 6 pin. Jeg har ikke 8 pin så da er det jo helt ubrukelig med den overgangen.

Lenke til kommentar
Vel du skal uansett ha en "Y- power cable". Ellers så er ikke bundle komplett.

Er en kabel hvor du må koble 2x molex til ene siden og får 6-pin PCI-E på andre

319547.jpg

blir den lang nok da?

Helt fra strøm forsyningen og til skjermkortet, blir ikke det litt kort?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Det kommer ganske mange kabler fra strømforsyningen. Noen av disse kablene passer inn i den hvite delen av denne overgangen, som du ser på bildet. Disse blir vanligvis brukt til f.eks harddisker og CD-Rom.

Nå skal du istede for å koble de til harddisken din koble de til ledningen jeg har gitt deg et bilde av. Andre enden av denne ledningen vil så passe i skjermkortet ditt. (Du må selvfølgelig ikke ta kabelen ut av f.eks harddisken da den da ikke vil får strøm.)

Hvor lang denne overgangen er mao uvesentlig.

Om du fortsatt ikke skjønner prosessen så foreslår jeg en kikk i manualen eller at du kontakter noen som kan gjøre dette for deg.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
Vel du skal uansett ha en "Y- power cable". Ellers så er ikke bundle komplett.

Er en kabel hvor du må koble 2x molex til ene siden og får 6-pin PCI-E på andre

<bilde>

blir den lang nok da?

Helt fra strøm forsyningen og til skjermkortet, blir ikke det litt kort?

Du skal koble den til en Molex-strømkontakt som kommer fra strømforsyningen. Det er egentlig ikke anbefalt å bruke slike overførere (står i manualen) dog, men det funker sikkert. Sjekket at strømforsyningen også har nok power til kortet? En strømforsyning med bare én 6-pins PCIe-kontakt høres ut som en "gammel" PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...