Gå til innhold

SLI eller ikke SLI i mitt tilfelle?

SkoMedHull

Anbefalte innlegg

Etter en veldig lang venteperiode har endelig tiden kommet for å bygge seg en ny pc. Ettersom ventetiden har vaert lang og mer eller mindre smertefull kribler det i fingrene etter å bygge et beist av en maskin. Det jeg lurte på var rett og slett om det å ta to XFX GeForce 9800 GX2 1024 MB XXX og sette de i SLI var en god idé eller bare et enormt pengesluk. Jeg har ikke ubegrenset med penger, men tenker å koste på meg litt ekstra^^ Hvor mye ytelse vil gå tapt per kort av å sette dem i SLI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD4870X2 i crossfire koster mer enn det smaker, for den vanlige dataentusiasten.
Han har ikke ubegrenset med penger.

Kjøp ett HD4870X2.

ilpostino: Tror han er klar over at SLI vil kunne arbeide raskere. Det vil dog ikke være dobbel ytelse. Så hvor mange prosent mindre enn dobbel ytelse gir det, er vel det han prøver å spør om.

mer eller mindre smertefullt ventetid --> derfor kribler det? =P

Tester finner du via linker ifra forum poster eller google.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
HD4870X2 i crossfire koster mer enn det smaker, for den vanlige dataentusiasten.

Han har ikke ubegrenset med penger.

Kjøp ett HD4870X2.

ilpostino: Tror han er klar over at SLI vil kunne arbeide raskere. Det vil dog ikke være dobbel ytelse. Så hvor mange prosent mindre enn dobbel ytelse gir det, er vel det han prøver å spør om.

mer eller mindre smertefullt ventetid --> derfor kribler det? =P

Tester finner du via linker ifra forum poster eller google.

Beklager en litt klomsete traad her. Sitter i utlandet paa en data paa hotellet, og saa akkurat at jeg hadde ett min igjen av tiden jeg hadde betalt for naar jeg skrev teksten. Det jeg tenkte paa naar jeg tenkte paa hvor mye ytelse jeg ville miste tenkte jeg paa i forhold til dobbel ytelse:)

Edit: Den mer eller mindre smertefulle ventetiden var min forhastede maate aa skrive ganske smertefull ventetid:)

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...