Gå til innhold

Snodig nedlasting...wga eller noe?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har slått av automatiske oppdateringer grunnet kompabilitetsproblemer, og lar oppdateringene blir lastet ned men ikke innstallert før jeg har godkjent hva som skal innstalleres.

Igår ble det laste ned ett-eller-annet (kom gult windowsskjold mens det holdt på), og jeg trodde at det skulle komme melding når det var ferdig nedlastet slik at jeg fikk sett hva det var og kunne velge å innstallere det.

Men nei, ingenting kom opp før jeg skulle stenge ned.

Da kunne jeg velge mellom å innstallere og stenge ned eller stenge ned uten å innstallere.

Vil jo gjerne vite HVA som innstalleres FØR jeg tillater å innstallere, så jeg lot være.

Ingen forandringer under oppstarten, så uansett hva det var så ble ingenting tilsynelatende innstallert.

Er det microsoft som har begynt med hemmelige oppdateringer nå, eller forsøker noe å utgi seg for ms?

Eller er det bare enda et forsøk fra microsoft på å jage vekk kunder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Litt klokere nå.

Poenget var at jeg ikke vissta hva som skulle innstalleres og derfor ikke ville takke ja til at det skulle innstalleres.

Jeg fant en løsning på nettet hvor man kunne slette noen download filer og der lå det endel sp3 filer nå.

La inn blokkering for sp3, slettet de nedlastede filene osv.

Nå forsvinner valget om å innstallere når man stenger ned når oppdatering er aktivert.

Så, når jeg slår av oppdaterinene så forsvinner det som skal.

Så, ja, microsoft har drept nedlastingssystemet igjen. Hurra.

Lenke til kommentar
La inn blokkering for sp3, slettet de nedlastede filene osv.

.....

Så, ja, microsoft har drept nedlastingssystemet igjen. Hurra.

Så du har blokkert for den viktige SP3 (service Pack 3) og sagt nei til WGA?

Sitat fra Microsoft:

Hva er WGA Notifications?

Windows Genuine Advantage Notifications er et program som hjelper Microsoft med å bekjempe piratkopiering av programvare, og som hjelper deg med å kontrollere at eksemplaret av Microsoft Windows XP som er installert på datamaskinen, er ekte, og at det er riktig lisensiert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvor lenge har du hatt windows xp?? Denne WGA kommer hver måned og må installeres før at nye oppdateringer kan lastes ned....

Lukter pirat lang vei.....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har hatt xp siden maskinen var ny, og flere ulike wga på den.

Problemet har vært at endel hardwaredeler feilregistreres i xp, slik at feil drivere lastes ned.

Dette gjelder bl.a skjermkortdriver, som igjen fører til at jeg ikke får spillt.

Såvidt jeg har lest så inneholder ikke sp3 noen viktige oppdateringer for meg, alle de andre "viktige" er lastet ned via windows update.

Men igjen, jeg stoler ikke på at jeg må innstallere noe jeg ikke vet hva er, spesielt når selv ikke utgiveren vises.

Er det for mye forlangt å kunne vite på forhånd hva som vil innstalleres på maskinen, eller skal man bare blindt takke ja til hva som helst som vil innstalleres?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...