basushjerne Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Et av mine første bilder tatt med speilrefleks, så tar i mot all kritikk jeg kan få Er rett og slett et bilde av en grensestolpe, med sommerbyen stavern i bakgrunnen Gjort noen småjusteringer i Aperture 1/250 - f/8.0 - ISO 100 - RAW Endret 15. august 2008 av basushjerne Lenke til kommentar
Carny Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Jeg later som du ikke sa noen ting om bildet eller hvor det er tatt, da ble det mye bedre (for min del). "Å se utover sine egne grenser"...på en måte. En metafor kanskje, kanskje ikke. Det tekniske kan andre få lov til å pirke på. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Det var egentlig ganske OK dette, men jeg synes grensemarkeringen ble litt trengt inntil billedkanten. Bittelitt mer luft (men ikke mye) hadde gjort seg. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 16. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2008 Kan vel egentlig si meg enig i det Men ville liksom få med så mye som mulig av bakgrunnen... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. august 2008 Rapporter Del Skrevet 16. august 2008 Den lille stolpen er ikke nok for meg til å like bildet, da hadde jeg trengt en skarpere og mer interessant bakgrunn. Kanskje det hadde blitt bedre med en mindre blender? Det er ikke lett å se hva som er 'der bak' nå. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 17. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Så hvis jeg hadde brukt mindre blender, slik at bakgrunnen kommer bedre frem, mener du at bildet ville blitt mer vellykket? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Mye mulig, men det er ikke sikkert heller. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 17. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 OK, takk, skal ha det i bakhodet til neste gang Har aldri tatt bilder med speilrefleks før, og har ikke fått noe som helst form for opplæring, så tar imot alt av råd jeg kan få Lenke til kommentar
Carny Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 OK, takk, skal ha det i bakhodet til neste gang Har aldri tatt bilder med speilrefleks før, og har ikke fått noe som helst form for opplæring, så tar imot alt av råd jeg kan få Sjekk om objektivet ditt tegner skarpt både på høyeste og laveste blendertall. Tviler litt på at det gjør det, ser du, og da virker det mot sin hensikt å kjøre blenderen helt opp (i tall). Google -> difraction Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2013 Ganske gammel tråd, tillater meg å kommentere alikevel. Hvilket kamera og objektiv var det du brukte? Som kritikk kan jeg si meg enig i at det burde være mer rom til venstre, og kanskje litt skarpere i fokus der og på steinen. Men likte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå