Gå til innhold

Hjelp til ny driver til Nvidia 8600M GS

Digidice

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP pavilion laptopp som benytter seg av dette 8600m gs skjermkortet.

Driveren som ligger på HP sin side er fra 3 mnd i år, har prøvd vanlig Nvidia driver uten at den ikke finner adapteret.

Fant en side som hadde modifiserte nye drivere med modifisert .inf fil, men etter di var instalerte så får jeg beskjed i spill at den ikke klare og detecte skjermkortet mitt.

Så di nye modifiserte driverene virka bra i windows og viser rette versjon, men når det kommer til spill så virka den ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger ny og oppdatert driver til min HP maskin jeg også. Helst med Cuda støtten.. Men jeg fikk aldri lasta ned drivern..

Fant den en annen plass selv, men kom bare feilmelding der man skulle laste den ned fra.

Si ifra vist du kommer over en som virke og er ny

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en HP pavilion laptopp som benytter seg av dette 8600m gs skjermkortet.

Driveren som ligger på HP sin side er fra 3 mnd i år, har prøvd vanlig Nvidia driver uten at den ikke finner adapteret.

Fant en side som hadde modifiserte nye drivere med modifisert .inf fil, men etter di var instalerte så får jeg beskjed i spill at den ikke klare og detecte skjermkortet mitt.

Så di nye modifiserte driverene virka bra i windows og viser rette versjon, men når det kommer til spill så virka den ikke.

Har Vista 32.

Jeg lette også etter en oppdatering... Men kunne ikke finne den. Så jeg prøvde det som aldri har gått før: gå inn i device manager og finn skjermkortet. Tok "Update Driver", og Vistaen begynte å laste ned ny driver...

Har nå(hadde):

Driver Date: 26.02.2008

Driver Version: 7.15.11.7432

Denne er da høyere enn den eneste som jeg kunne finne(se Version Tracker eller hos Hp).

Problemet var at HDMI'en ikke funker på en LCD skjerm(skjermkortet klarer ikke å skalere bildet, mangler "kantene"),men det ble ikke løst.

NB: når man nå høyreklikker på desktoppen for å få opp NVIDIA kontrollpanelet, kommer det en feilmelding at "Nvidia Display Panel cannot be created. Possible reasons include: Version missmatch. Reinstalling display drivers may solve this problem." Men man kommer inn i panelet via control panel.

Rulla derfor tilbake driveren.

Har nå:

Driver Date: 07.11.2007

Driver Version: 7.15.11.6743

"Kaster HDMI-kabelen og går tilbake til goe gamle VGA kabelen min...."

Men hvis noen finner ut av det, så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...