Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! Bør veldig mye neseblod!

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er veldiig plaget av neseblod. Nå i sommerferien har jeg blødd veldig mye. Vet ikke hvorfor, fks når jeg sover og sitter helt stille så begyner jeg å blø. Det har sjedd veldig mange ganger nå og jeg vill helst fikse det så jeg ikke begyner å blø neseblod på skolen hver uke. Det er ikke snakk om lite blod heller! Som oftest så står jeg 10-15min over vasken og lar det renne. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste om dette med brenning så jeg siterer fra denne linken:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...rtene/1.1576494

"Når du opplever neseblødning (epitaxis) blør det vanligvis fra et området i nesen som vi kaller «locus kieselbach». Her ligger blodkarene overfladisk og de blør derfor lett. Om dette er veldig plagsomt for deg kan en øre/nese/halslege etse eller brenne på dette stedet i nesen. Det skjer under lokalbedøvelse og sjansen er da mindre for å blø."

Lenke til kommentar

Jeg var også meget plaget med dette før. Kunne begynne å blø neseblod helt uten videre.

Jeg gikk til legen og fikk "brennt" oppe i nesen. Etter dette har jeg ikke vært plaget med dette.

Har du lagt merke til om det er en spesiell side du pleier å blø på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...