Otowi Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Heisann... Velger å poste dette som jeg sendte til forbrukerrådet i håp om hjelp: ************************************************************************** Hei. Håper dere kan hjelpe meg litt her... Jeg er i en litt kinkig sitausjon nå. Jeg har bestillt en poster fra en utenlandk nettbutikk, og de sier de har sendt den med UPS fra USA til meg her i Norge. Problemet er det at det sporingsnummeret jeg fikk av butikken, ikke virker i det hele tatt... Jeg har prøvd å kontakte butikken flere ganger via email, men det har ennå ikke svart på mine hendvendelser, og de har heller ikke et telefon nummer jeg kan nå dem på, enste måten er via web-form mail... Hva kan jeg gjøre i min sitausjon?? Har vært i kontakt med UPS Norge, men de sier bare at jeg må kontakte nettbutikken, men som sagt ovenfor så har de ennå ikke svart meg, og dermed står jeg mellom barken og veden som kunde, med butikken som ikke svarer på den ene siden, og UPS Norge som sender meg tilbake til nettbutikken som ikke svarer... Detter er en sitausjon jeg liker veldig lite, og håper det er en mulighet for hjelp.... ************************************************************************** Butikken det gjelder er www.starwarsshop.com... Hva kan en egentlig gjøre i min sitausjon?? Det som er så jævelig med dette er jo at butikken ikke svarer på mail/er ufattelig treige, og at de ikke har et internasjonalt support nummer jeg kan nå dem på, kun web-form... Noen som har noen gode tips til en stakkar??? Endret 15. august 2008 av Otowi Lenke til kommentar
tvv Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hei Dersom du forhåpentligvis har brukt et kreditkort til å betale med - kan du ta dette opp med kreditkortselskapet og si du ikke har mottatt noen vare fra dette selskapet - det pleier å fungere - Lykke til! Endret 15. august 2008 av fredrik Fjernet sitering Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Joda, har tenkt tanken, men venter til mandag, i tlfelle det bare er noe rot med sporingsnummeret... Men om jeg ikke får det på mandag, så skall jeg ringe visa... Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Vel, har nå endelig fått ett svar på hva som har skjedd med posteren min... Etter en del leting, fant jeg ut hvem det er som har laget posteren, og kontaktet dem, og de ga meg et helt annet sporingsnummer enn det som starwarsshop.com ga meg... Helt utrolig at starwarsshop.com klarte å gi meg feil sporingsnummer, og at de ikke sjekket at sporingsnummeret de sendte meg var det rette. det er elendig kunde service fra deres side, men veldig bra fra de som lagde posteren må jeg si... Vel, det løste seg til slutt, men en skall jo ikke forvente at kunden skall måtte lete seg frem til de som lager posterene for starwarsshop.com for å finne ut av ting på den måten.... Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Merkelig at produsenten har oversikt over sporingsnumrene på pakker forhandlere sender... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Merkelig at produsenten har oversikt over sporingsnumrene på pakker forhandlere sender... Fordi forhandler bare sender bestillingen videre til produsenten som så sender varen ut til kunde? Litt sånn som Amentio etc. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Da kan det jo være "elendig" service fra produsentens side som kanskje har sendt feil sporingsnummer i utgangspunktet, og ikke forhandler som har fått et sporingsnummer fra produsent, og i sin tur gi kunde et helt annet Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Vel, i mailen stod det at posteren var sendt under det som produsenten kallte "alternate tracking number", noe jeg tar som at det faktisk i dette tilfellet var to sporingsnummere som eksisterer for denne forsendelsen... Men når produsent gir meg riktig sporingsnummer og forhandleren gir meg feil, vel, da er det forhandleren som har driti på leggen ved å sende feil nummer... Mulig det har vært dårlig kommunikasjon mellom forhandler og produsent, men hvordan det kan være to sporingsnummere for en forsendelse synes jeg virker noe underlig.... Endret 17. august 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Til trådstarter; Jeg tror nok ikke det norske forbrukerrådet har mye å stille opp med når man handler med utenlandske firmaer ( i utlandet).... Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Sikkert ikke, men det kan jo være greit å få noen tips, eller i det minste vite hva forbrukerrådet mener en burde gjøre... Endret 17. august 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå