Sewero Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Driver og lager lyn, får det flott til men å legge på farge på selv lynet får jeg ikke til, uansett hvilke innstillinger jeg har på Hue/saturation endrer bilde ikke farge. What to do? Lenke til kommentar
mryia Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Er ikke helt sikker siden jeg ikke har PS på denne maskina, men jeg vil tippe på følgende: Hue/Saturation er vel ikke det beste verktøye og bruke til å legge på farger. Vist det er helt hvitt lyn, så hjelper det lite og hale å dra i fargemetninga. Som sagt, har ikke PS forann meg nå, men hva med et nytt lag i den fargen du ønsker lynet, velge overlay eller noe i den duren og maskere bort der du ikke trenger farge. Et annet tips kan være og velge "channels", hold nede ctrl mens du trykker på "rgb" kanalen og trykk ctrl+j. Da skal du få et hi-key lag som vil skille ut mye av lynet for deg, og du kan bruke dette som maske. Mulig at jeg er litt på jordet da jeg ikke har dobbeltsjekka at dette funker i PS, men i hodet mitt er alt ganske opplagt Lykke til. Edit: Sorry, blander litt alt og ctrl på pc da jeg bruker eple. Endret 15. august 2008 av mryia Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du har ikke lagt til hue/saturation på et adjusment layer, og ikke selve bildet? Prøv å "flatten" bildet ditt, eller vær i det minste sikker på at du har bildelaget ditt merket av før du velger hue/sat. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Er bildet svart hvitt må du huske å krysse av for colorize, hvis ikke er det jo ingen farger å endre på. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 araziel: Takk, så ikke den med første blikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå