-TH- Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har en Acer Aspire 3000 som går noe sinnsykt treigt. Nå tenkte jeg å reinstallere hele maskinen og har funnet frem recovery cdène (1-3). Men når jeg setter inn cd nr. 1 skjer det ingenting. Han viser innholdet på cdèn som er en mappe som heter Images, og to fil som heter MODEL og RCD. Har prøvd å boote på cd-rom, men det vil han ikke... Hvordan får jeg igang recoveryen? Har en XP-cd også...vil det være noe problem å bruke den...funker cd-rom etc da? Lenke til kommentar
meja Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Har en Acer Aspire 3000 som går noe sinnsykt treigt. Nå tenkte jeg å reinstallere hele maskinen og har funnet frem recovery cdène (1-3).Men når jeg setter inn cd nr. 1 skjer det ingenting. Han viser innholdet på cdèn som er en mappe som heter Images, og to fil som heter MODEL og RCD. Har prøvd å boote på cd-rom, men det vil han ikke... Hvordan får jeg igang recoveryen? Har en XP-cd også...vil det være noe problem å bruke den...funker cd-rom etc da? Hei! Du, jeg har akkurat samme pc som deg! Først: Start pcen, og når det hvite acerbildet viser trykker du på F2. Da kommer det en meny der du må bla bort til "BOOT" der må det vere "Hard drive" som må stå øverst (Om ikke, bruk instruksjonene på høyre side på skjermen for å flytte opp/ned) den som står øverst blir brukt. Trykk på "Esc" på tastaturet og "SAVE AND EXIT" til slutt. Skru av pcen. Når pcen starter på nytt trykk på ALT og F10 samtidig, men trykk på F10 mange,mange ganger mens du holder "ALT" inne. Da skal det komme opp en meny. Følg instruksjonene der etter. Om dette ikke fungerer kommer vi tilbake til det. Håper på svar. Dette kalles å Boote fra Hard driven. LYKKE TIL! Endret 24. mai 2009 av meja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå