Gå til innhold

Krise!

Anbefalte innlegg

Fikk tips til overklokking av ny pc, gikk inn i bios og forandret til user defined slik at jeg kunne stille fsb opp. Stilte til 200 og multiplier til 11, svart skjerm :cry: !

Nå bruker jeg den bærbare..... :cry:

Hvordan reseter jeg bios? evt andre løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å resette bios flytter du jo bare den pinnen vettu. Vet du ikke hvor den er ? Se i manualen .. eller let litt. Skal vel stå noe små skrift ved siden av den eller noe . Skift posisjon på denne .. og ha den der i 2-3 sekunder eller noe .. og sett den tilbake ...

Og start opp igjen.

Åssen hk har du ?

Vanligvis skulle pcen resette seg selv .. det gjorde tilog med det gamle slot1 hket mitt ... men måtte slå av strømmen og slikt først ..

Du får prøve deg litt fram .. .. lykke til ..

Lenke til kommentar
neinei........flytt den, boot til maskinen stopper, slå av, flytt jumperen tilbake og boot opp igjen........

Farlig det kanskje? Jeg har vært borti hovedkort (gamle riktignok) hvor det spesifikt advares mot å koble til spenning og slå på når clrcmos jumperen er flyttet. Dette skulle visstnok gjøre permanent skade på hovedkortet.

Her var det slå av og fjern ledning, sett jumperen på clear posisjon og sett den tilbake igjen før booting.

Batteritrikset fungerer oftest det også, men to sekunder er i minste laget. Prøv et minutt for å være sikker. Har det vel ikke SÅ travelt.

Lenke til kommentar

Bare husk å ta ut strømledningen når du skal fikle med det... Ellers vil bios neppe bli resatt ...

Dessuten så står det vel godt forklart i manualen til hovedkortet hvor og hvordan man resetter bios... (rtfm? :p )

EDIT : Hmm ... fikk posta etter at SirHartge prøvde å stenge tråden ... Begynner du å bli gammel og miste grepet SirHartge :wink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...