Gå til innhold

GTA IV, kva er den best egna konsollen?


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt GTA4 på 360 uten harddisk og PS3, selv uten harddisk var 360 versjonen merkbart bedre. Skarpere grafikk og flyter mye bedre.

 

Og hvis man absolutt vil installere så blir jo det mulig nå i høst på 360 med ALLE spill hvis man vil.

 

Valgfritt i motsetning til PS3 hvor nesten alle spill krever det nå pga den trege bluray spilleren som ikke lader raskt nok.

 

Blir for dumt å si at tvungen installering på PS3 "slår" høyere oppløsning og bedre framerate.

 

Man oppgraderer jo PC'en for bedre framerate og oppløsninger. Er slike ting osm teller.

 

Tvungen installering jo et negativ, særlig når det ikke hjelper særlig heller.

 

Hva blir argumentet når GTA4 kan installeres på 360 også?

 

'Kontrolleren er BEST på PS3!' ?

 

Nå har jeg aldri prøvd eller sett GTA 4 på PS3, men på Xbox 360 hakket det en del, og ytelsen var i mange tilfeller meget dårlig.

(skulle ikke mer enn litt høyere hastigheter i en bil/et par politifolk som jakter på deg)

Det er greit så lenge ikke noe skjer, men igjen, der er jo når det er en del ting som skjer da du trenger at det ikke hakker. Som resultat er det jo at du kræsjer i nærmeste gatahjørne, eller ivhertfall gjør det en del dårligere.

 

Så er det noen forskjell på PS3?

Vet jo at PS3 har en del større potensiale, men har de i det klart å utnytte det i GTA 4?... overhode?

 

 

Hvilken hastighet kjører PS3 sitt Blu-ray drev på?

For selve Blu-ray som format er jo en god del bedre enn DVD i hastighet.

 

 

Gleder meg til en eventuel PC-versjon. 1080p og laggfritt. :)

Selv om litt av selve GTA-følelsen går bort på PC så veier bedre "grafikk" og ytelse det opp.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har spilt GTA4 på 360 uten harddisk og PS3, selv uten harddisk var 360 versjonen merkbart bedre. Skarpere grafikk og flyter mye bedre.

 

Og hvis man absolutt vil installere så blir jo det mulig nå i høst på 360 med ALLE spill hvis man vil.

 

Valgfritt i motsetning til PS3 hvor nesten alle spill krever det nå pga den trege bluray spilleren som ikke lader raskt nok.

 

Blir for dumt å si at tvungen installering på PS3 "slår" høyere oppløsning og bedre framerate.

 

Man oppgraderer jo PC'en for bedre framerate og oppløsninger. Er slike ting osm teller.

 

Tvungen installering jo et negativ, særlig når det ikke hjelper særlig heller.

 

Hva blir argumentet når GTA4 kan installeres på 360 også?

 

'Kontrolleren er BEST på PS3!' ?

 

Nå har jeg aldri prøvd eller sett GTA 4 på PS3, men på Xbox 360 hakket det en del, og ytelsen var i mange tilfeller meget dårlig.

(skulle ikke mer enn litt høyere hastigheter i en bil/et par politifolk som jakter på deg)

Så er det noen forskjell på PS3?

Vet jo at PS3 har en del større potensiale, men har de i det klart å utnytte det i GTA 4?... overhode?

 

 

Hvilken hastighet kjører PS3 sitt Blu-ray drev på?

For selve Blu-ray som format er jo en god del bedre enn DVD i hastighet.

 

Det hakker en del verre på PS3 ja.

 

Bluray er ikke raskere enn DVD. 360 kjører 12x dvd og leser en god del raskere enn 2x bluray overall. Er en grunn til at nesten alt som kommer ut PS3 nå krever flere gigabtytes med installering.

 

Det største problemet med bluray er at den søker veldig tregt på plata pluss at den lader ekstremt sakte hvis dataen ligger innerst på platen.

Lenke til kommentar

Blu-Ray er en del raskere enn DVD. Men at PS3 kjører på så lavt hastighetsnivå er jo en annen ting.

 

Det største problemet med bluray er at den søker veldig tregt på plata pluss at den lader ekstremt sakte hvis dataen ligger innerst på platen.

Blu-Ray som format er raskere, men at PS3 kjører på en av de laveste hastighetene er en annen sak. At hastigheten er saktere på de innerste delene av platen skjer i akkurat like stor grad med DVD.

 

Edit: Det blir vel ausnett litt offtopic. At PS3 lagger enda mer høres jo helt utrolig ut. :S

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg har merket svært lite forskjell fra PS3 og 360. Gå for det du liker best, du. Personlig syns jeg GTA gjør seg best på PC, men det er bare mg.

 

Ok, hvis du synes GTA IV var bedre på Xbox 360, fint for deg. Likevel vil nok ikke mange merke stor forskjell.

 

Kanskje de vil merke forskjell på 1500kr vs 4000 for å spille GTA4 da.

 

Prøver du å si at man kan få en xbox for 1500?

Lenke til kommentar

Det følger ikke med harddisk, så du får plass til langt færre savegames og nedlastbare minispill. Det følger heller ikke med headset, som kan være kjekt å ha hvis du planlegger å spille mye online.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360

For detaljert oversikt sjekk ut avsnittet "Comparison of features".

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
GTA IV på Xbox 360 og PS3 er så å si helt identiske. Du skal være hardbarket fanboy for å kunne klare å se forskjell på versjonene. Gå etter smak og behag når det gjelder håndkontrollen.

 

Så langt har vi ingen skjermbilder fra PC-utgaven, men det er blitt fortalt at denne utgaven vil være omtrent identisk med konsollutgavene, men at flerspillerdelen vil være en smule større.

 

Edit: Systemkravene for PC er heller ikke utgitt, men du må nok regne med å ha en smule kraftig PC for å kunne kjøre spillet like glatt som på konsoll.

 

hahaha... NÅR kjørte gta iv glatt?

 

360 vs ps3 er en evig diskusjon, spesielt når man diskuterer med fanboys. Jeg har 360, som er versjonen det skal kjøre best på, men likevel er fpsen så lav at jeg ikke spilte mer enn noen timer.

 

siden du ikke har spilt det enda, ville jeg ventet på pc versjonen.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Så enig so mdet går ann å bli. Synes Xbox 360 versjonen hakker alvorlig mye, (og jeg er på langt når så kresen som de mer "hardbarka FPS spillerene") og de sier at PS3 ikke er stort bedre, om ikke værre. Ja da står det virkelig skralt til.

 

Da kan jeg bare si, har du prøvd hvordan det faktisk burde/SKAL være.

 

Jeg har sett de som klarer seg med en 15 FPS i forskjellige spill, der spillet mer ser ut som en lysbildefremvisning, og fortsatt kan nyte det... (noe som er helt ubegripelig for min del, men dette "beviser" rett og slett at du kan venne deg til det meste)

Men er du vant til noe langt bedre, så betyr ikke det at du ikke merker forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg har ikke merka noe som helst til noen hakking i GTA 4 på 360. Synes det er veldig bra på xbox, og så vidt jeg husker var det ikke store forskjellen fra ps3.

 

Men denne hakkinga dere snakker om er ukjent for meg..

Lenke til kommentar

Ok Blendik, sett deg ned og spill gta 4 i 1 time, så bytter du spill til forza 2. Hvis du ikke ser forskjell da, anbefaler jeg å gå til en lege.

 

Jeg klarer nesten ikke å følge med i forza etter å ha spilt gta fordi

alt flyter så fort, etter ca 15 minutter gir den verste effekten seg, og jeg får hodepine av å gå tilbake til lysbildefremvisningen fra rockstar.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...