Gå til innhold

GTA IV, kva er den best egna konsollen?


Anbefalte innlegg

Er ganske seint ute her, men no vil eg spele GTA IV. Spørmålet er berre kva slags versjon eg skal spele.

 

Alternativa er X-box 360, PS3 eller å vente til PC versjonen. Er litt usikker på om eg gidder å vente til PC versjonen kjem.

 

Er det noken forskjeller på x-box og PS versjonen?

Kva slags platform utnytter handkontrollen best?

 

Regner med at grafikken er litt bedre på PS3, men korleis går flyten i spela. Er egentlig viktigere at det er kort loading tid og god flyt i spelet en å ha maks grafikk.

 

Noken her som har testa begge versjonane?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTA IV på Xbox 360 og PS3 er så å si helt identiske. Du skal være hardbarket fanboy for å kunne klare å se forskjell på versjonene. Gå etter smak og behag når det gjelder håndkontrollen.

 

Så langt har vi ingen skjermbilder fra PC-utgaven, men det er blitt fortalt at denne utgaven vil være omtrent identisk med konsollutgavene, men at flerspillerdelen vil være en smule større.

 

Edit: Systemkravene for PC er heller ikke utgitt, men du må nok regne med å ha en smule kraftig PC for å kunne kjøre spillet like glatt som på konsoll.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Let the flamewar begin! Fanboyene tiltrekkes spesielt av slike problemstillinger.

 

Mitt tips: Kjøp spillet på den konsollen du har mest lyst på. Om du må kjøpe ny konsoll - sjekk hvilke andre spill den har også, regner med at du vil spille mer enn bare GTA på den.

 

Når det gjelder GTA4, har jo Microsoft bladd opp i lommeboka for å få ekslusivt innhold. Men det har vi foreløpig sett lite av...

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Har selv GTAIV på Xbox360, og har kun testet det på denne plattformen. Sier som det har blitt sagt tidligere i tråden: kjøp det til den konsollen du trives best med kontrollene til. Husk at både bilkjøring og skyting skal gå smertefritt, så om du har gode erfaringer med skytespill på en av kontrollene og gode erfaringer med bilspill på den andre er det jo bare å velge den som er "minst vanskelig" å få til den delen kontrollen ikke stiller sterkest på ;)

 

Multiplayer er også et tankepunkt, som *meep*meep* sier. Xbox live koster jo noen kroner i mnd, så for min egen del hadde jeg hatt større nytte av PS3 versjonen med mine usle 0-2 onlinedager i måneden...

Lenke til kommentar
Jeg likte GTA4 på PS3 meget godt. Synes XBOX versjonen er bra også, men skal du spille på nettet av og til, ville jeg ha valgt det til PS3. Da slipper man å lage konto og betale for å spille+ pluss at nettverket er trådløst.

 

Det er min mening. Ett fett hva du velger

 

Du kan kjøpe tråløs nettverk på Xbox 360

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den konsollen dine venner har

Den konsollen som har en handkontroller du liker

Den konsollen som passer deg best som online spiller

Den konsollen som har spillene du vil ha

Den konsollen som passer ditt hjem

Den konsollen som passer din lommebok

Den konsollen som du trenger til mediasenter

 

 

Har selv Xbox 360 Elite og synes GTA4 ser kjempefint ut på den, grafikken er fint og alt er helt smooth :). Loading tar lite tid og alt er bare velstand. Men mest sannsynlig har PS3 eiere akuratt samme opplevelsen. Multi plattform er ganske likt ytelse siden ingen av konsollene kan bruke sine fordeler. PS3 kan ikke få utnyttet Blu Ray fullt ut siden det på være plass på vanlig dvd også for xbox...

 

 

Ikke ødelegg enda en tråd folkens!

 

 

Mvh Kjetil Andre Olsen

Lenke til kommentar
Joa, men PS3 maler mer over "mangelen" på oppløsning. PS3 har også den fordelen at spillet installeres, da kjører det en smule bedre, ting oppdateres fortere.

 

Alt i alt er det derfor veldig likt. Man merker lite til de relevante forskjellene du snakker om.

 

Jeg har spilt GTA4 på 360 uten harddisk og PS3, selv uten harddisk var 360 versjonen merkbart bedre. Skarpere grafikk og flyter mye bedre.

 

Og hvis man absolutt vil installere så blir jo det mulig nå i høst på 360 med ALLE spill hvis man vil.

 

Valgfritt i motsetning til PS3 hvor nesten alle spill krever det nå pga den trege bluray spilleren som ikke lader raskt nok.

 

Blir for dumt å si at tvungen installering på PS3 "slår" høyere oppløsning og bedre framerate.

 

Man oppgraderer jo PC'en for bedre framerate og oppløsninger. Er slike ting osm teller.

 

Tvungen installering jo et negativ, særlig når det ikke hjelper særlig heller.

 

Hva blir argumentet når GTA4 kan installeres på 360 også?

 

'Kontrolleren er BEST på PS3!' ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...