Gå til innhold

Mafia forumlek, påmeldingstråd.


Snerk

Anbefalte innlegg

Ok, mafialeken fungere genialt på forum. Hvem er med?

 

For de som ikke kan reglene står det en del her. http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_%28game%29#Online_play

Men det er ikke komplisert og krever minimalt av tid fra påmeldte, så du plukker det fort opp om du blir med.

 

Kort sagt, av de påmeldte blir en eller flere valgt til mafia som skal hemmelig velge ut en av gangen for å drepe.

De andre stemmer over hvem som kan være mafia og skal henrettes. Slik fortsetter det til enten mafiaen får drept alle eller mafiaen blir selv henrettet.

Leken går i runder, natt, og dag, som jeg bestemmer når blir. Om "natten" dreper mafiaen. Om "dagen" henretter innbyggerne. Et drap pr. natt/dag.

 

 

Roller:

Mafia: kommuniserer over pm over hvem som skal drepes og så sender en pm til meg om hvem det blir.

Dektektiv: hver "natt" kan dektektiven sende meg navnet på en bruker som jeg avslører om er mafia eller uskyldig. Dektektiven kan nominere brukere til henrettelse samt stemme selv, men ikke avsløre sin rolle som dektektiv.

Innbyggere: Resten. Innbyggere kan nominere og stemme i henrettelser.

 

For å være med, lager du et innlegg i tråden og skriver ditt yrke i byen hvor handlingen skjer. (skomaker, klovn, prostituert osv..)

 

Trenger minst 10 påmeldte for å starte, så vi får se..

 

Skriv også et tips til hvor handlingen skal fåregå om du vil. (Chicago, New York, Mo i Rana eller whatever.)

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...