IntelAmdAti Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 http://www.dn.no/forsiden/resultater/article1466383.ece Så langt har Funcom solgt 800.000 kopier av spillet. Funcom opplyser ikke hvor mange rene abonnenter selskapet har, men opplyser at selskapet har 415.000 spillere som enten er abonnenter eller spillere som er i første 30 dager av spilleperioden der abonnentet er inkludert i kjøpsprisen. Det var taktisk å hive ut buddy-keysene på det tidspunktet de gjorde, det som hadde vært interresant å se er hvor mange spillere som spiller mer enn 1 måned, 2 måneder og 3 måneder. Mistenker det har kommet en skrivefeil inn i artikkelen, det kan da umulig stemme at Funcon tapte 321 millioner dollar i andre kvertal 2007? Det er omlag 1,5 milliarder kroner. Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 http://www.dn.no/forsiden/resultater/article1466383.ece Så langt har Funcom solgt 800.000 kopier av spillet. Funcom opplyser ikke hvor mange rene abonnenter selskapet har, men opplyser at selskapet har 415.000 spillere som enten er abonnenter eller spillere som er i første 30 dager av spilleperioden der abonnentet er inkludert i kjøpsprisen. Det var taktisk å hive ut buddy-keysene på det tidspunktet de gjorde, det som hadde vært interresant å se er hvor mange spillere som spiller mer enn 1 måned, 2 måneder og 3 måneder. Faktisk bedre en jeg forventet, jeg forventet et frafall på mellom 60 og 80% faktisk. Men så er det da spørsmålet hvor mange som spiller over 3 måneder. Tror nok frafallet der er minst 60%, ihvertfall blandt de av oss som startet fra første dag. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Litt mer info: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/15/543652.html Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) FC var på full fart mot konkurs i 2007 fordi utviklings kostnadene hopa seg opp uten at de hadde inntekter til å gjøre opp for det. Sånt er egentlig nogenlunde vanlig både i film og spill industrien. Det er også mye av grunnen til at kursen dems lå nede på 20 i 2007 før mini børs-cracket. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de la ut subscriber tallet fra 30.juni, istedet for nå. At det var 415.000 for en og en halv måned siden sier oss jo ingenting annet enn at det halverte seg kjemperaskt etter release Buddy keys var forresten ikke i bruk før så det skal ikke ha noe utslag på tallet. Edit: Jeg skjønner hvor subscriber forvirringen kommer fra. I presentasjonen til investorene som de utga senere så står det 415K 14.aug, men på finansreporten de utga står det 415K 30.juni. Ikke for å slenge rundt beskyldninger, men det kan nesten se ut som om de endret det med vilje for investorene. Endret 15. august 2008 av Aran Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 http://e24.no/boers-og-finans/article2595130.ece Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de la ut subscriber tallet fra 30.juni, istedet for nå. At det var 415.000 for en og en halv måned siden sier oss jo ingenting annet enn at det halverte seg kjemperaskt etter release Buddy keys var forresten ikke i bruk før så det skal ikke ha noe utslag på tallet. Kansje de ikke tør vise dagens tall? Så mye juling som de får, og så raskt som folk hopper av er det nok en fordel om de forteller minst mulig... Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hvis Funcom ikke vil gi fra seg nøkkeltall som feks hvor mange brukere de har så tolkes dette negativt. Jeg mener det lureste er å rapportere så ofte som mulig om hvordan status er så slipper de å gå på en kjempesmell om trenden fortsetter. Det kan selvfølgelig også tolkes slik at antall brukere er lavt nå, men at de har store forbedringer pågang og da forventer at brukermassen skal stige. Da ser kurven ut som at den går slakt oppover istedenfor berg-o-dalbane. For min del så har jeg sluttet med AoC. Kanskje jeg gir spillet en ny sjanse om noen måneder, hvem vet. - Gojira Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Vi får vel bare vente på talla fra 3.kvartal. Hvis subscriber tallene var misledende med vilje denne gangen, så får de problemer med å skjule det da. Hvem vet? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Dagbladet skriver i alle fall 415k pr. 14.august. Men uansett litt tidlig å felle en dom over spillet. Jeg vil tro at etter 4-5 måneder (oktober/november) vil man se en stabilisering av antall spillere. Det er dette tallet som vil bli avgjørende for hvor bra Age of Conan gjør det. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Funcom tør ikke lyve i rapporten til aksjeholdere (da det er ulovelig), så der står det 30. juni, men i forskjellige rapporter på nettet og på forumene deres står det at 415000 subscribers var 14. august. Det kan du se http://www.funcom.com/funcom/frontend/file...resentation.pdf Mao. er Funcom løgnere, med mindre antall subscribers har stått på stedet hvil i 1,5mnd.. Lenke til kommentar
pundo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 The game currently has more than 415.000 customers (players who are either subscribers or are playing in the first 30 days included in the sale of the box). Det er dette som er gjeldende. I juni hadde de over 500 000 registrerte spillere. Ingen hadde begynt å betale enda. Djeez!! Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 The game currently has more than 415.000 customers (players who are either subscribers or are playing in the first 30 days included in the sale of the box). Det er dette som er gjeldende. I juni hadde de over 500 000 registrerte spillere. Ingen hadde begynt å betale enda. Djeez!! Jo, men tingen er at Q2 rapporten er en oppsummering for 30.juni. Hvorfor skulle de ta med tall fra august der? August hører under Q3. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 The game currently has more than 415.000 customers (players who are either subscribers or are playing in the first 30 days included in the sale of the box). Det er dette som er gjeldende. I juni hadde de over 500 000 registrerte spillere. Ingen hadde begynt å betale enda. Djeez!! Jo, men tingen er at Q2 rapporten er en oppsummering for 30.juni. Hvorfor skulle de ta med tall fra august der? August hører under Q3. "415,000 customers per 14. august." står det i rapporten. "Cash balance of TUSD 36.991 as of June 30, 2008 and low interest bearing debt.". Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 "415,000 customers per 14. august." står det i rapporten. "Cash balance of TUSD 36.991 as of June 30, 2008 and low interest bearing debt.". Eh, nei. Det her er Q2 rapporten som ligger på Olso Børs og gjelder for 30.juni. Den skal ikke inneholde info for Q3 (som august går under) http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/Funcom...rt.pdf?id=57795 Dette er pressemeldingen Funcom lagde for 15.august hvor det står 415.000spillere i 14.august http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/Funcom...on.pdf?id=57796 Som du kan se er forvirringen i at samme tallet er inkludert i begge. Hvorfor ha Q3 info i Q2 rapporten? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 "415,000 customers per 14. august." står det i rapporten. "Cash balance of TUSD 36.991 as of June 30, 2008 and low interest bearing debt.". Som du kan se er forvirringen i at samme tallet er inkludert i begge. Hvorfor ha Q3 info i Q2 rapporten? Funcoms egen hjemmeside: http://www.funcom.com/funcom/frontend/file...resentation.pdf Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Såvidt jeg kan forstå så må de ha gått tilbake på Q2 rapporten og fyllt inn info-punktene med tall fra 14.august før de la den på nett. Enten det ellers så har de laget Q2 rapporten sånn på sparket i går Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 De la det tallet til pga alle klaget på at dem ikke oppga det, men fryktet de skulle oppgi for 30. Juni. End of story. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå