Fin Skjorte Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Har fått noe popup fra wixawin som hovedsaklig kommer hvergang jeg trykker en link. Har Xp SP3, bruker IE7. Tilsynelatende forsvant det med combofix, men legger ut div logger og håper noen kan se over! *edit: Det virker som at dette er en infeksjon som rammer flere. Følg veiledningen i denne tråden for å fjerne det Veiledning: Når du trenger hjelp til å få fjernet malware (virus, ormer, trojanere, spyware...) *fjernet loggene da de ikke er av interesse lenger. Endret 15. august 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
gamsjo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Jeg har også fått det.. Det opptrer sporadisk ser det ut til, jeg klarer ikke å provosere det fram akkurat nå. Kanskje det har sammenheng med at jeg en windows update akkurat er ferdig? Det går an å ringe dem: 815-00-622. Vanskelig å komme igjennom selvsagt.. Nå fikk jeg en ny pop-up på samme tema: Vinn en Nokia N95! Fra et annet firma. Ser ut til at jeg er infisert med en pop-up "motor" som viser reklame fra ulike aktører. Får prøve Combofix.. Endret 15. august 2008 av gamsjo Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Hei og velkommen til forumet! Se igjennon denne veiledningstråden og gjør slik Norbat beskriver der. Har liten tro på at å ringe dem har noe for seg, mtp popups'ene. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Loggene er fine. Combofix fjernet grumset du hadde. Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc. Surf trygt. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har samme problemet jeg og, fikk 2 popups på 1 min nå: Hvor smart er du? Vinn denne PINK PACK.. Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg og fikk denne i dag, og samboeren min for noen dager siden. Virker som det kom etter siste windows update. Har ikke besøkt noen "dårlige" sider i de siste, så aner ikke hvordan det har kommet inn. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) @SNIPPSAT Takk for at du tok deg tid til å se igjennom! @Andie93 @dialafc Les denne sticky-tråden av norbat Veiledning: Når du trenger hjelp til å få fjernet malware (virus, ormer, trojanere, spyware...) Og deretter poster dere i egen tråd! Endret 15. august 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
TRL Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Denne klarte jeg også å få på konas laptop her om dagen. Har slitt med å få fjernet dritten, virker som om den er så ny at ingen programmer kjenner til den ennå? Lurer fælt på hvordan den har klart å komme seg inn på maskinen, men mistenker naboens trådløse nettverk.... Hjemme hos oss har Nextgentel blitt slått ut av drift av Tor med hammeren eller noe og ikke klart å få opp linjene ennå :-( De lover nye rettetider hver dag. Men, naboen har trådløst, åpent nettverk, så jeg kobla meg på der med konas laptop for å sjekke mail. Da skjedde det no' gitt. Lurer på om det rett og slett har spredd seg via nettverket? Vel, kjørte combofix på dette i morgentimene og tror og håper jeg har fikset det nå :-) Lenke til kommentar
AgentX9 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Etter hva jeg kan se har denne driten her startet med siste Windows oppdatering utrolig nok. Jeg har gått gjennom loggene mine og har kun vært på VG og før det var ferie uten pc. I går instalerte jeg en oppdatering og etter det var det bare tull. Kunne vært interesant å høre om dette er tilfelle med dere andre også, om det er flere av dere som nylig har instalert en windows update?. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Har sjekket litt rund og hørt både MS update men også i forbindelse med Java update Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har ikke skjedd flere ganger etter jeg gjorde de tingene i guiden : ) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Når du har kjørt guiden,må du poste loggene. Endret 15. august 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Cartagena Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hei! Jeg har slitt med Wixawin noen dager og følgt oppskriften deres. Hvordan ser dette ut? Hilsen C Endret 16. august 2008 av Cartagena Lenke til kommentar
norbat Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Cartagene: Det beste er å opprette en egen tråd, men når du først er her: Loggen viser ingen infiserte filer. Du kan rydde litt: Start hjt, velg "Do a system scan only", sett merke framfor følgende linjer og klikk Fix checked: O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file) O9 - Extra button: PartyPoker.net - {F4430FE8-2638-42e5-B849-800749B94EED} - C:\Programfiler\PartyGaming.Net\PartyPokerNet\RunPF.exe (file missing) O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.net - {F4430FE8-2638-42e5-B849-800749B94EED} - C:\Programfiler\PartyGaming.Net\PartyPokerNet\RunPF.exe (file missing) Oppdater javaen din: http://java.com/en/download/index.jsp Har du brukt combofix, fjerner du dette programmet ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør) Lenke til kommentar
Cartagena Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 OK, skal huske det til neste gang. TUsen takk for hjelpen. Wixawin er borte og maskinen går raskere. C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå