Gjest Treningsnarkomanen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Okey, dette er situasjonen. Spiller innebandy og jogger ved siden av. Men jeg får blemmer på innsiden av store tærene og på innsiden og under puta bak store tåa. Dette er ikke gnagsår, jeg får blemmer... Enkelte ganger blemmer over blemmer. Dette er noe jeg har slitt med i mange år, men jeg har klart meg til nå da kroppen fikser dette selv. Da jeg har trent 2 ganger innebandy i uka + kamper i helgene. Men nå starter jeg på egen innebandylinje og kommer til å spille innebandy hver dag, enkelte dager 2 ganger dagen. Jeg er beskymret over hvordan dette skal gå, vil bli en ekstrem påkjenning for fotsålen min. Har lest mange tips men lurer på hva som er best for meg. Jeg svetter ganske godt nede i skoen, og jeg tror huden min blir dratt til sidene nede i skoen. Som vidre utover treningen fører til større blemmer/vannblemmer. - Har sett på tynne sokker, men det meste er for running. Lurer på hva som er bra for denne aktiviteten. - Har sett på nylon ankelsokker, som gjør at jeg sklir lettere inne i sokkene. (testet men ble værre, svetter ganske mye på føttene) - Potetmel i skoene (talkum?), putte potetmel i front av skoene før trening (for at jeg ikke skal svette så mye)? Og ta det bort etter trening, mye jobb da jeg skal trene 7 eller flere ganger i uka. - Compeed, dette har jeg prøvd på puta bak storetåa. Fungerte dårlig, og det er dyrt. 50kr uka for dette. 50kr x 52uker=2600kr året hmm. - Kanskje jeg bare skal bruke helseteip på de utsatte stedene og teipe stramt rundt med sportsteip etter på? eller kanskje det bare er dumt. Kom hjem med et sett med nye blemmer under foten i dag, jeg måtte avbryte treningen på grunn av dette... Hilsen en desperat treningsnarkoman!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå