Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ekstremt treg router

Anbefalte innlegg

har en SIEMENS Gigaset SE361 WLAN router. når jeg bruker internett rett fra veggen er det meget raskt (godt over 50mbps ned). men via den blir det plutselig max 4mb, og utrolig ustabilt (kan ikke laste ned noe da den stopper opp etter i gjennomsnitt to sekunder etter startet nedlastning).

noen tips etter hva jeg skal se etter i konfigurasjon og lignende hadde vært fint. routeren er 54mbps og er koblet på en stasjonær (med kabel), en laptop (trådløst) og en Playstation 3 (trådløst).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

automatisk fra veggen afaIk. du snakker forresten til en komplett newb når det gjelder routere her. har aldri hatt og drevet en før nå.

altså routeren får fra veggen, og mine enheter er sott opp til å få automatisk fra den.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

jeg vet egentlig ikke helt. jeg logger inn via en acs side. dersom jeg kobler routeren fra veggen må jeg logge inn der med én enhet koblet til routeren når jeg kobler den tilbake. dersom jeg bare har en enhet koblet til veggen direkte og skal koble til en annen så må jeg logge inn på neste. altså du kan kun være logget inn på en enhet samtidig. den enheten husker vertifkasjonen/innloggingen.

Lenke til kommentar

Hvis det er sånn at studentnettet deler ut IP adresser og at du altså får tildelt flere IP adresser fra kontakten, vil jeg anbefale at du forsøker det jeg skrev over. Slå av DHCP i routeren og plugg kabelen fra veggen inn i en av LAN portene. På den måten vil routeren virke som en ren switch med trådløst acesspunkt.

Lenke til kommentar

ehm. merka ingen forskjell. men kanhende jeg ikke har gjort alt som det skal være. jeg satte det tilbake slik jeg hadde i utgangspunktet. slik er det instillt,

Internet:

service provider: other (eneste valget)

protocol: dynamic IP

MTU: 1500

PPoE pass-through: off

UpnP: off

IGMP proxy server: off

use custom dns servers: off

Internet MAC address: use default device MAC address

network address translation: on

port triggering: ingenting

port forwarding: ingenting

exposed host: ingenting

dynamic DNS: off

differntiated services: off

local network:

IP address: 192.168.2.1

subnet mask: 255.255.255.0

DHCP server: on

lease time: 2 days

first/last issued IP address: 100/199

wireless network:

channel: 13

broadcast: on

transmission mode: IEEE 802.11g

sending power: 100%

network performance: optimize throughput

security: WPA2-PSK

MAC address filter: off

Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke se noen grunn til at det oppsettet ikke skulle fungere om det da ikke finnes noen begrensninger fra studentsamskipnaden's side. Er det bare ved nedlastning du har problemer? Kan det være noen porter som må åpnes i routeren?

Ellers er det denne manualen jeg referer til, men den stemmer tilsynelatende ikke helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...