torry Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hei, jeg vil fjerne alt som er på HD og installere XP Pro på nytt. Hvordan gjør jeg dette? En ting til: når jeg i BIOS setter 1st boot device til CD-ROM og restarter maskinen får jeg 'booting fra CD-ROM... failure'. Noen som har en løsning? Jeg klarer å boote fra de seks oppstartsdiskettene som kan 'lastes ned' fra nettet til XP. Trenger hjelp! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Alt du trenger er installasjonsprogrammet til XP. Du bare formaterer partisjonen. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Du kan bruke en boot-disk...hvasomhelst som har fdisk... kjør fdisk, slett partisjonen...Gjort på 10 sekunder... Installasjonen av xp vil da opprette ny partisjon og formatere disken.. Lenke til kommentar
torry Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 skal prøve dette, takker! Lenke til kommentar
Xiblit Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 skal prøve dette, takker! Ok, så hvis jeg går inn å sletter C/ partisjonen som ligger der fra før så kan jeg legge inn xp der på nytt? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Problemet er nok det at du ikke har en XP-cd som er bootable og derfor får du ikke startet ifra cdrom. Ok, så hvis jeg går inn å sletter C/ partisjonen som ligger der fra før så kan jeg legge inn xp der på nytt?Ja.Under installasjonen av XP så vil du få opp alternativet om å opprette en ny partisjon. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du kan bruke en boot-disk...hvasomhelst som har fdisk...kjør fdisk, slett partisjonen...Gjort på 10 sekunder... Installasjonen av xp vil da opprette ny partisjon og formatere disken.. Hva er vitsen med det? Hvis han ikke har bootbar XP-CD, får han ikke installert uansett. Hvis han har XP-CD med boot, kan han jo bare slette partisjoner og formatere derfra. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Har man problemer med å boote fra XP-plata kan man lage oppstartsdisketter av 3.5" floppys: How to obtain Windows XP Setup boot disks Og som nevnt tidligere i tråden kan man formatere fra selve installasjonsprogrammet til Windows XP. Det skal ikke være nødvendig med fdisk o.l. PS. Flytter tråden til Windows-kategorien. Endret 27. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå