TraL-LaL-La Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei, jeg har nettopp kjøpt stasjonær PC fra netshop: Netshop Miditower, "Telamon" som den heter http://www.netshop.no/aspx/mob_prdinfo_kon...aspx?plid=97499 "I fronten er det montert 120mm vifte med støynivå 14 dB(A). I venstre sidedør er det plass for montasje av 2 stk. 140mm vifter eller 120mm vifter. Ingen vifter er montert i sidedøren. Bak er det plass for montasje av 1 stk. 120mm vifte eller 80mm vifte. Ingen vifte er montert bak. LCD panelet viser dato og tid, 3 temperaturer, status for 3 vifter samt status for HHD-aktivitet og strøm." Jeg kan veldig lite om dette her, så derfor håper jeg at dere kan hjelpe meg ut. Så jeg har plass til 3 vifte. Men hvor mange anbefaler dere meg? Og hvilken vifte.. Jeg ønsker vifter som er veldig lav støy og god.. men samtidig ikke altfor dyrt heller:p Håper dere kan gi meg noe tips på dette her. --- Også var det dette her med temperatur måler. Jeg ser at det blir målt for CPU, SYS, VGA.. Men var er SYS og VGA? hva står det får? takk =) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 MIST viftene eller Noctua viftene på 120mm kan anbefales. Når det gjelder forkortelsen på tempraturene.. CPU = Central Processing Unit, altså tempratur på Prosessoren. SYS = System, altså tempratur på systemet (tempraturen inne i kabinettet) GPU = Graphics Processing Unit, altså tempratur på skjermkortet. Lenke til kommentar
TraL-LaL-La Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 =) Takk skal du ha ^^; er 22-24 grader normalt? pga CPU, SYS og GPU ligger mellom der. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er bra, så pass bra at jeg misstenker at måleren viser feil tempratur. SYS er greit nok, men 22-24 grader på GPU har jeg ikke vært borti før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå