The_Lozer Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei, jeg funderer litt på om det går ann å finne ut hvor lenge en video fil er via PHP. Jeg er rimelig sikker på at det går, men har ingen ide om hvordan Noen kloke hoder der ute som vet hvordan, har lyst til å hjelpe / veilede meg litt? Takker for alle svar Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hvilket format er det snakk om? Endret 14. august 2008 av itsmebth Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 tenkte i hovedsak på avi filer men også en mulighet for mpeg Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Fult mulig. Først og fremst trenger du dokumentasjon for formatet du skal lese. Deretter må du lese den delen av filen du trenger i hendhold til dokumentasjonen, og ikke hele fila (dette vil fort gjøre at man stanger rett i memmory_limit). Dette vil typisk være x antall byte fra starten av filen og y antall byte fremover, og det du finner da er høyst sannsynligvis IKKE lengen i sekunder men f.eks «bitrate» eller antall «frames». Deretter må du benytte de dataene du trenger for å regne ut lengden. Dette kan f.eks være størrelse på fil i byte / «bitrate» i byte/s = antall sekunder. En annen mulighet er antall «frames» * «delay» mellom «frames» i sekunder = antall sekunder. Red.: Kanskje verdt å få med seg at du får ut en bytesekvens når du leser det. Bruk unpack for å få ut int eller hva det nå måtte være. Endret 14. august 2008 av Ernie Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Gjetter på at ffmpeg kan gjøre mye av den jobben iallefall. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Meget mulig, men har vi det i PHP da? Tviler. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Meget mulig, men har vi det i PHP da? Tviler. Strengt tatt kan alt brukes fra PHP, men plugins gjør det veldig mye lettere. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 har prøvd nå i flere timer og finne ut hvordan jeg skal klare og legge inn ffmpeg på wamp server på min windows pc :@ funker fa'n ikkje, er det noen som har noen gode installasjons manualler for installering av ffmpeg på wamp, win32 systemer? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Last ned windows binaries her, så skal det funke fint. Husk at du vanligvis må bruke ffmpeg fra kommandolinjen. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ja har lastet ned den.. når jeg åpner den går den bare igjennom en masse tull i cmd, kan du gi meg et eksempel på hvordan jeg bruker den via cmd? og kan execute commando via php... med den binary pakken ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hvis du kjører ffmpeg uten parametere, så viser den kun hjelp til gyldige parametere. Dokumentasjon for ffmpeg finner du her. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Se på GetID3, tror den støtter det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå