Gillroy Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Etter å ha hatt et ixus v2 kamera i tre mnd nå med 128mb CP, har det blitt en del bilder. Her en dag så ladet jeg batteriet på den vanlige måten, og skulle deretter slå på kamera. Da fikk jeg feilmeldingen : Feil på CP kort. Hadde ikke tatt det ut av kamera og det virket sist gang jeg tok bilder. Kortet virket heller ikke i kameraet til en kamerat. Noen som har opplevd det samme? Eller er kvaliteten på de kortene bare så dårlig at de streiker rett så det er...? Mvh Frustrert "fotograf". :-? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg har hatt Digital Ixus i snart tre år, og aldri hatt problemer med CF-kortene. Jeg har flere stykker på 64MB. Men hvis kameraet har ligget kaldt, så kan det ha blitt kondens. Prøv å ta ut kortet og legg det til tørking en stund. Lenke til kommentar
Wikingen Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Heisan! Mulig du må formatere kortet ditt på nytt. Kondens kan være en årsak, men det skal mye fukt til før det ikke funker. Prøv en formatering, evnt. sett det inn i en kortleser og legg inn formateringfilen som følger med kameraet ditt på en cd eller tilsvarende. Mvh Wikingen Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg har også opplevd feil med CF kort. Trolig oppstår feilen ved at stømmen er blitt kuttet under skriving til kortet. En formatering fikser derimot problemet greit, men dataene på kortet er jo tapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå