Gå til innhold

Engelskstudium , hvilke muligheter?

3nity

Anbefalte innlegg

Hei , jeg begynner nå på et par dager på VG1 Studiespes og har da selvsagt planer om å studere etterpå og jeg kom til å tenke på engelskstudium.

Grunnen er at jeg liker engelsk og det er vell egentlig det faget jeg henger best med i på skolen.

Grunnen til at jeg kan masse engelsk er rett og slett fordi jeg er en datanerd og stort sett det meste jeg gjør involverer engelsk.

Kan blant anna fortelle om en 3-4 års lang periode med WoW uten at dette egentlig har gått noe særlig utover karakterene mine.

Gikk i år ut med 5,1 i snitt bl.a. 6 i engelsk , samfunnskunnskap og Krl.

Jeg hadde faktisk dårligest i Norsk bokmål/nynorsk der jeg fikk 4.

Engelsk er også et av de fagene jeg faktisk synes er morsomme å jobbe med og vil si at jeg var nokså ivrig gjennom Ungdomsskolen i dette faget.

En annen grunn til at jeg har lyst til å fortsette med engelsk etter VGS er at det blir ekstremt med arbeid dersom jeg tar Matematikk/kjemi/fysikk på videregående istedenfor f.eks Engelsk/samfunnskunnskap/krl.

Jeg kommer selvsagt til å stå på når jeg snart begynner nå, men jeg har hørt og vil også tro at matematikk er et svært vanskelig fag tredje året på videregående og at det involverer mye mer pugging enn engelsk dersom du ikke skjønner ting med en gang.

Men om jeg studerer engelsk, hva slags arbeid er det mulig å få tak i ? og hvordan er lønna ?

Du har jo selvsagt lærer , men begge mine foreldre er lærere på videregående , og de arbeider svært masse med prøveretting og planlegging av timer.

Du har jo professor på universitet og selvsagt ,tolk, bokoversetter.

takker for alle svar ;)

Endret av 3nity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...