Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor nært forhold til kompis (med kjæreste)?

Anbefalte innlegg

Kronglete tittel, men skal komme til poenget. :) Jeg har en kompis, eller flere, som jeg er veldig glad i! Men bare som venner, kanskje noe mer senere om det faller seg sånn, men ikke noe stort begjær akkurat nå. Begge to har kjærester, som skjelden er sammen med oss når vi er sammen bare to eller i en større gjeng. Jeg har en tendens til å like å ta på folk, høres kanskje merkelig ut, men klapper folk på skulderen, gir klemmer osv. :) Det er bare sånn jeg er, og tror folk setter pris på det (er alt for lite kroppskontakt i Norge). MEN, hvor går grensen for kos når en av partene er opptatt, men man likevel er gode venner? Det har vært episoder hvor jeg ikke har flørtet på noen måte, eller tenkt at jeg gjorde det, men venninner har snakket om at "skulle tro det var dere som var kjærester".. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg har to gode kompiser selv, og når de har hatt dame har jeg fått høre fra kompisene mine at de syns ikke noe om det, at jeg åpenbart liker dem og jeg bør holde meg unna. Jeg klemmer så mye jeg vil selv, ikke opp til meg om andre skal tro det verste hele tiden.

Så lenge kompisene syns det er greit så gjør du det!:)

Lenke til kommentar
Ja, bryr meg normalt lite om hva de mener om hva jeg gjør. Det eneste jeg er redd for er at ting skal gå videre og bygge på seg og komme rundt til kjærester osv. Jenter har en tendens til å smøre litt ekstra på.. ;)

Jeg er som deg. Men med årene har det minsket. (Nærkontakten) Delvis pga rykter oppstår og det er ikke så kjekt for en ev. kjærste. (Selv han stoler helt og fult på kjæresten, så er det aldri gøy å få rykter slengt i trynet).

Lenke til kommentar

Jeg og de nærmeste kameratene mine både klemme, klenger og susser. Sussinga på munnen forsvinner naturlig nok når en av oss får seg kjæreste, men jeg kunne aldri tenkte meg å slutte å klemme og kose på de.

Det finnes jo en grense, men så lenge jeg ikke føler jeg går for langt med hensyn til min eventuelle kjæreste, så kommer jeg ikke til å slutte. Da får vedkommende bli så sjalu h*n bare vil.

Så, så lenge det er greit for kompisene dine ser jeg ikke hvorfor du skal slutte.

Lenke til kommentar
Hvis de er gode venner, antar jeg selvsagt at venninnen til typen min er oppmerksom på at jeg har kjæresten. Kjæresten min hadde jeg selvsagt tatt for meg etterpå:)

Venninna har jo ansvar overfor ham, ikke deg. Så hvis hun oppfatter at han synes det er greit hun klemmer og koser ham, gjør hun ikke noe galt. Da har du ingen rett til å klore noe som helst på henne.

Det er han som gjør noe "galt"(ikke i mine øyne) overfor deg om han lar det skje til tross for at han vet du ikke godtar det.

Lenke til kommentar
Hvis de er gode venner, antar jeg selvsagt at venninnen til typen min er oppmerksom på at jeg har kjæresten. Kjæresten min hadde jeg selvsagt tatt for meg etterpå:)

Venninna har jo ansvar overfor ham, ikke deg. Så hvis hun oppfatter at han synes det er greit hun klemmer og koser ham, gjør hun ikke noe galt. Da har du ingen rett til å klore noe som helst på henne.

Det er han som gjør noe "galt"(ikke i mine øyne) overfor deg om han lar det skje til tross for at han vet du ikke godtar det.

Jasså. Så hvis hun oppfatter at det er greit for kjæresten MIN at hun knuller litt på han , så er det ikke hennes feil hvis jeg synes det blir litt feil og får lyst til å klore henne litt?

Lenke til kommentar

Jasså. Så hvis hun oppfatter at det er greit for kjæresten MIN at hun knuller litt på han , så er det ikke hennes feil hvis jeg synes det blir litt feil og får lyst til å klore henne litt?

Ja, la oss for all del likestille klemming med knulling. :whistle:

Men nei, det er fortsatt kjæresten din du skal klore, ikke jenta. Med mindre hun er din venninne og, ikke bare hans. Er hun din venninne, har selvsagt hun også ansvar for å respektere deg og dine følelser.

Seriøst, blir du muggen om ei venninne eller en ex av typen din gir ham en god klem?

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke, kansje hun legger mer i ordet: "kos", enn oss? ^^

Eksen flørtet med det meste som kunne krype og gå. Brydde meg ikke nevneverdig. Hun gjorde aldri noe mer enn å holde hånden til folk, og det var jo jeg som hadde 'enerett på kjørebanen', uansett, jeg visste trossalt at jeg kunne stole på henne 100%.

Lenke til kommentar

Hvis kjæresten din syns det er ok,så ser jeg ikke problemet. Men jeg syns det er respektløst ovenfor kjærestene til kompisene dine,som ikke har noe de skulle ha sagt. Selv er jeg en veldig sjalu type, og kjæresten min vet det. Derfor tar han ikke på andre jenter. Men hvis du var vennina hannes hadde han kanskje ikke turt å sagt ifra.. Altså, my point: spiller ingen rolle hva andre enn han,dama hans og du og din kjærest synes. Men ha respekt hvis noen ikke syns "kosing,klemming og kyssing" er helt naturlig med andre sine kjærester.

Endret av prada8
Lenke til kommentar

Men nei, det er fortsatt kjæresten din du skal klore, ikke jenta. Med mindre hun er din venninne og, ikke bare hans. Er hun din venninne, har selvsagt hun også ansvar for å respektere deg og dine følelser.

Seriøst, blir du muggen om ei venninne eller en ex av typen din gir ham en god klem?

Nå snakker vi langvarig forhold, og da er "Mine venner dine venner". Om jeg blir muggen om ex-dama til typen min begynner å ta på han ? Yep! Svært muggen.

Lenke til kommentar
Hvis de er gode venner, antar jeg selvsagt at venninnen til typen min er oppmerksom på at jeg har kjæresten. Kjæresten min hadde jeg selvsagt tatt for meg etterpå :)

Om det hadde vært en venn av dama, nei

Om det hadde vært en ex, ja. Hadde en ex av dama hengt mye med dama, og vært veldig nærme, type klemming og "kosing" hadde jeg blitt sur/irritert

Jeg er personlig venn med mine ex'er. Men kunne ikke fallt meg inn å ha et "skikkelig" vennskap, der vi hadde hengt en del i lag, og hatt kroppskontakt osv. En ex er en ex. Det var vel en grunn til at de ble det ?

Lenke til kommentar
Jeg er personlig venn med mine ex'er. Men kunne ikke fallt meg inn å ha et "skikkelig" vennskap, der vi hadde hengt en del i lag, og hatt kroppskontakt osv. En ex er en ex. Det var vel en grunn til at de ble det ?

og en ex kan man ikke klemme?

Jeez å nærtagende folk er idag.. Hvis man kan klemme sin 5årige søster, sin mor og storebror, kamerat eller kollega.. Hvorfor i all verden kan man ikke klemme en ex? :ermm:

Dog er det vel egentlig etablert fra før i denne og lignende diskusjoner at jeg har null innsikt og forståelse for slik "oversjalusi".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...