torehm Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 jeg har en hp pavillion DV9575eo som er kjøpt for et år siden. jeg lurte på om noen av dere der ute kunne hjelpe meg med og overklokke skjermkortet i maskinen. skjermkort: NVIDIA GeForce 8600M GS Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Laptop = fyfy, ikke overklokke! Om du absolutt må så bør du være ekstremt forsiktig. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Heisann Har selv en Paviliopn dv6386eu som jeg har klokket noen prosent med, kan man si.... GPU tempen har økt med ca 5 celsius under load... Under panseret på min maskin, finner vi et Nvidia Geforce 7200 (GS vil jeg tro) Standarfrekvensene var: CPU: 450mhz RAM: 700mhz Har brukt litt tid på å finne frekvenser som jeg ikke får såkalt "grapps" i spill (streker, fargefeiler....) Frekvensene er: CPU: 503mhz RAM 956mhz I crysis fikk jeg tidligere ca 9 FPS Nå får jeg bortimot 18 FPS Jeg nesten dobbla poenga i 3D mark 06 Det kan også nevnes at jeg kunn klokker når jeg skal spille, men har deafault frekvenser under tasking (surfing bla bla msn....) Håper dette hjelper. Det som også er litt greit er at når maskinen slås av, stilles automatisk frekvensene tilbake, og blir dermed i "teorien" umulig å oppdage for HP at maskinen har vert overklokka... Lykke til.... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Tror nok du lagrer et registry på et eller annet på maskinen som sier at du har smugklokka litt. ^^ Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Tror nok du lagrer et registry på et eller annet på maskinen som sier at du har smugklokka litt. ^^ Hvem vet? HP oppdaga i jallefall ingenting da den ble sendt til reperasjon grunnet en HK produksjonsfeil... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Tror nok du lagrer et registry på et eller annet på maskinen som sier at du har smugklokka litt. ^^ Hvem vet? HP oppdaga i jallefall ingenting da den ble sendt til reperasjon grunnet en HK produksjonsfeil... Men jeg tror de kanskje ville sjekka det om det hadde vært GPU-feil. ^^ Endret 30. august 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå