cruelphotography Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Litt kundebilder fra tidligere i uka. Ett søskenpar som skal ha bilder til morens 50års gave. Tatt med 1Ds mk III + 24-70L, første gangen jeg brukte 1dsen faktisk =) Synes tonene var veldig nikon-aktig? bare meg? Litt mere nikon-aktig enn min mk ii ihvertfall Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Flotte bilder. Har du virkelig lov til å legge ut kunders bilder på denne måten? Du har sikkert bedt om tillatelse. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Det er mulig at Ds III er mer nøytral enn D II eller 5D. De er jo ikke kjent for å være nøytrale slik som Nikon. Men det forundrer meg ikke at de velger en nøytral fargebalanse på denne studiomodellen. I likhet med Nikon, som du så greit nevner det. Men det er nok fortsatt forskjell i måten å tegne på mellom de to merkene. Men det er interessant å lese dine erfaringer. Jeg har ikke lest noen test på Ds III enda. Men hvis det er tilfelle så er det nok et eksempel på hvor horete Canon kan være. De selger sjelen billig av og til. Canons øvrige modeller er skjønnmalere med den varm fargebalanse. Fra varm til nøytralt er jo ikke den dummeste utviklingen for en slik modell. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Synes ikke fargene var mere nøytrale - synes de hadde mere magenta-aktig stikk i seg. Alâ d200 / d2x sine toner. Men har ikke prøvd 1dsen i annet enn litt medium mørke bilder. Så mulig det er eksponeringen som gir de litt mindre canon følelse Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Foretrekker sikkert fortsatt 5D jeg. Det skulle ikke forundre meg om at det ikke forandrer seg med 9D heller. Det var 9D, var det ikke? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Kult henna tattoo... ser dere det ? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Det blir bare småpirk og personlige preferanser å sette fingen på her. Ellers var det to veldig flotte bilder. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Veldig fine bilder alt i alt! Litt småting er det jo alltids, bh-stroppen til lillesøstra på det første bildet og foten til storesøsteren ser vel sånn ca str 49 ut ettersom vi ikke ser noen hæl? Men for guds skyld, veldig fine bilder, pene modeller og et godt resultat. Liker veldig godt fargen og tonene i bildene, er det helt hvit bakgrunn du har brukt? Hvordan er lyssettingen? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 fine naturlige smil, virker veldig lette. Syns hudtonene også er fin. Vet du at studioet ditt er skitten frem med zalo o.l. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 15. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Carny, takk for kommentar fredstian, takk for kommentar, ja det blir altid småting på slike shoots, blir fort litt sånn da kunder selv bestemmer (og ofte bare har med seg ett) antrekk. lyssatt med en relativt stor softbox som er så nærme at kanten er klona bort fra utsnittet, og en standar reflektor med grid + låvedører bakfra som hårlys =) devisor, zalo? whats that? vi maler bare over skitten vi much more shiny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå