hidan Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei! Nå har det seg slik at jeg har en gammel server hjemme og jeg tenkte eg skulle prøve å teste litt med denne, jeg skulle bare prøve å legge in dns og active directory for å lage et domene og prøve meg litt fram med brukere og grupper. Men etter å ha fulgt setupen til Active Directory et par ganger har jeg fremdeles problemer med å koble til, jeg får først opp en boks som spør om bruker navn og passord og når eg har skrivd in rett brukernavn+passord så kommer det opp en feilmelding som sier at den ikke kan koble til domenet fordi den ikke finner nettverksbanen. Det er et lukket nettverk og DNSen som er på serveren skal være primær dnsen og skulle ikke egentlig trengt noe annet, har prøvd å søke meg fram men finger ingen ting som kan hjelpe meg. Hvis noen har noen gode linker om domener og dns så hadde jeg blitt glad særlig siden nslookup sier at den ikke finner noe på klient pcen min men serveren finner lokalhost. hilsen ung noob. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ble serveren satt opp som en domenekontroller? Hvilken server kjører du? Lenke til kommentar
hidan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Den er satt om som domene kontroller, kjører windows 2003 server. når jeg bruker nslookup på klient maskinen sier den at den ikke finner host namet på dns serveren min. klient maskinen har blitt lagt inn i AD, får pinga serveren fra klient maskinen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ble den satt opp som domenekontroller når server OS'et ble installert, eller i ettertid? Dersom i ettertid, hvordan? Via veiviser eller dcpromo? Lenke til kommentar
hidan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Ble den satt opp som domenekontroller når server OS'et ble installert, eller i ettertid? Dersom i ettertid, hvordan? Via veiviser eller dcpromo? hmm, den blei satt opp som domenekontroller når eg hadde installert windows 2003 på den, og brukte Manage your server veiviseren. Fant ut hvordan eg kunne få navnet til å vise seg i nslookup på klient maskinen med reverse lookup zones, men finner ikke ut av problemet med domenet. Får bare ikke logga meg på, det kommer opp spørsmål om brukernavn og passord så eg må vel ha i det minste kontakt? får også remote desktop til å funke fra klient maskinen til serveren. Lenke til kommentar
hidan Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Da var problemet løst, vet fremdeles ikke hva problemet var men etter å ha blitt litt lei av å sose rundt på serveren etter problemet så reinstallerte eg bare AD istedet og plutselig så funket det. Har sannsynligvis gjort noe veldig feil første gangen, men denne gangen så fungerte det uten problem. uansett, tusen takk nomore for all hjelpen =) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Bare hyggelig. Det var da virkelig ingen ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå