eivi91 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei! Har en litt eldre PC stående som jeg tenkte å koble til TV'en på rommet mitt. (Samsung 32" LCD) Denne PC'en/skjermkortet har da ikke HDMI utgang. Så da lurer jeg på hvilken kabel som vil gi best signal/bildekvalitet. VGA -> VGA eller DVI -> HDMI ? Takker for svar! Mvh. Eivind Lenke til kommentar
tevil Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 jeg ville kjøpt dvi til hdmi adapter med HDMI-kabel og prøvd først. vga er begrenset ganske kraftig i oppløsning. Skal du bruke tven som skjerm elle bare til film etc? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Skal bruke den som skjerm ja. Og også film, spill, osv. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Bruker selv en VGA->HDMI kabel på min Panasonic PV70, og er strålendes fornøyd. VGA->HDMI gir vel rett og slett best bilde om jeg ikke tar feil? EDIT: Mente selvfølgelig DVI->HDMI Endret 17. august 2008 av [NOR]Andreas Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Du mener vel DVI -> HDMI? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Passer denne kabelen: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=14941 .. i denne DVI-porten? Lenke til kommentar
smh Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) DVI porten som du har i PC-en er ein DVI-I Dual Link port som har støtte både for analog og digital, I akkurat denne porten passer alle DVI kabler Så ja denne kabelen vil passe Endret 16. august 2008 av smh Lenke til kommentar
RasmusThe1 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Dvi -> HDMI bedre enn HDMI -> HDMI? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg ville nok gått for en DVI->HDMI-adapter og en HDMI-kabel, grunnen er at da kan jeg bruke kabelen som bare en vanlig HDMI-kabel senere, hvis jeg heller ønsker det Hvis du går for en vanlig HDMI-kabel vil jeg råde deg til å kjøpe denne (Det har jeg gjort ) Endret 20. september 2008 av RedZtone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå