Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Var det æresdrap igjen , synes det lukter av denne saken på mils avstand ! Var det ikke en fyr av arabisk opprinnelse som drepte flere familiemedlemmer for 1 år siden eller noe , lærte man overhodet faen ingenting av den episoden ? Tror man bør spørre seg hvem i hel***e er det som er ansvarlig for at disse folka får bo i Norge , de må jo være helt clueless , dette er jo total inkompetanse ! Ikke fler utlendinger til Norge , det skaper bare mer problemer enn det allerede er , det må da Stortinget for hel***e forstå ?? Send de til andre land , vi har da evig nok av problemer her på berget ! Endret 14. august 2008 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Skjønner ingenting. Hvorfor må Norge egentlig ta imot 15.000 innen 2008? Mens finland eller var det island som tok inn bare 100, og de er faktisk med i EU! Latterlig. FRP 2009. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Synes du det er riktig å generalisere? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Synes du det er riktig å generalisere? Lær deg grunnleggende statistikk - det er mitt tips. Alle populasjoner har hyppigheter av noe, sannsynligheten er større for noe hos noen. Asylsøkere\innvandrere som krever RESPEKT (tazte priv ) er veldig høyt på statistikken over "mord på egne barn+ kone" Lenke til kommentar
araziel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Synes du det er riktig å generalisere?Så lenge man ikke ender opp med å bli intolerant eller overbevist over at alle utlendinger er onde, så ja. Generaliseringer kan være svært nyttige. Som et eksempel er det ikke tvil om at mange Somaliere er døgndrivere og at de er overrepresenterte på voldsstatistikken. Det er ikke dermed sagt at alle er det, men det burde definitivt brukes som et verktøy for å gjøre noe med problemet og det skader ikke å være klar over det. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Som et eksempel er det ikke tvil om at mange Somaliere er døgndrivere og at de er overrepresenterte på voldsstatistikken. Kan det være fordi de føler seg fremmedgjort og dårlig behandlet av nordmenn? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Som et eksempel er det ikke tvil om at mange Somaliere er døgndrivere og at de er overrepresenterte på voldsstatistikken. Kan det være fordi de føler seg fremmedgjort og dårlig behandlet av nordmenn? Neeei, overhode ikke, bare noen av trådene på toppen sier sitt om det *ironi* Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Som et eksempel er det ikke tvil om at mange Somaliere er døgndrivere og at de er overrepresenterte på voldsstatistikken. Kan det være fordi de føler seg fremmedgjort og dårlig behandlet av nordmenn? Dårlig behandlet, eh? Det er ikke noe rart at de blir dårlig behandlet sånn som noen av de oppfører seg. Oppfører seg som jævla aper -,- Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Og derfor må integreringen her til lands bli bedre. Muslimer må få gå uten å bli stigmatisert og fiendtliggjort. De må få lov å delta mer i samfunnet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Og derfor må integreringen her til lands bli bedre. Muslimer må få gå uten å bli stigmatisert og fiendtliggjort. De må få lov å delta mer i samfunnet. Nektes muslimer delta i samfunnet????? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg tror det er heller Muslimene som Ikke vil delta i samfunnet. Bedre integrering? pøh, se på asiaterene. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Kan det være fordi de føler seg fremmedgjort og dårlig behandlet av nordmenn?Kanskje ja, men da burde man sett det samme blant for eksempel pakistanere eller andre veldig forskjellige grupper, noe vi ikke gjør på langt nær i samme grad. En annen mulighet er at mange kommer rett fra krig og elendighet, og da er det ikke bare bare å integreres i samfunnet. Se på veteraner fra kriger, de er også overrepresenterte mtp. konevold/drap og selvmord. Lenke til kommentar
OmaaarS Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Det rare er at nordmenn ELSKER å bruke uttrykket "æresdrap" hver gang det er en muslim inne i bildet, men med en gang en nordmann gjør det samme, ja, da er det det fine uttrykket "familietragedie". Idioti. Ikke bruk fellesbetegnelsen muslimer når dere snakker om disse kyniske morderne, bruk heller noe som viser til denne bestemte personen, det kan virke litt rasistisk fra min og andres vinkel. Vedlegg som passer inn: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/24/401428.html http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...tfold/1.1345141 Endret 14. august 2008 av Omar2x6 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Kan det være fordi de føler seg fremmedgjort og dårlig behandlet av nordmenn?Kanskje ja, men da burde man sett det samme blant for eksempel pakistanere eller andre veldig forskjellige grupper, noe vi ikke gjør på langt nær i samme grad. En annen mulighet er at mange kommer rett fra krig og elendighet, og da er det ikke bare bare å integreres i samfunnet. Se på veteraner fra kriger, de er også overrepresenterte mtp. konevold/drap og selvmord. Men, hjelper vi disse ved å la de komme til Norge uten at vi har ett tilfredstillende apparat til å takle deres traumer? Vi tar inn å slipper løs tikkende bomber med andre ord.. Det rare er at nordmenn ELSKER å bruke uttrykket "æresdrap" hver gang det er en muslim inne i bildet, men med en gang en nordmann gjør det samme, ja, da er det det fine uttrykket "familietragedie". Idioti. Ikke bruk fellesbetegnelsen muslimer når dere snakker om disse kyniske morderne, bruk heller noe som viser til denne bestemte personen, det kan virke litt rasistisk fra min og andres vinkel. Vedlegg som passer inn: <a href="http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/24/401428.html" target="_blank">http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/24/401428.html</a> <a href="http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...tfold/1.1345141" target="_blank">http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...tfold/1.1345141</a> Hvorfor er det rasistisk å kalle det ved sitt rette navn? Endret 14. august 2008 av sony123 Lenke til kommentar
araziel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Men, hjelper vi disse ved å la de komme til Norge uten at vi har ett tilfredstillende apparat til å takle deres traumer? Vi tar inn å slipper løs tikkende bomber med andre ord.. Ja, det er jo det som er problemstillingen. Selv kan jeg ikke nok om det til å si noe den ene eller andre veien, men at de får for lite psykologisk hjelp/oppfølging virker jo nesten som en selvfølge. Lenke til kommentar
OmaaarS Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hvorfor er det rasistisk å kalle det ved sitt rette navn? Jeg sa ikke at det er rasistisk, jeg sa at det kan virke rasistisk. Men saken er at dere skriver "muslimer" som om gjelder alle. Det finnes til og med norske muslimer. En muslim forbindes med Islam, som da er en religion, en livsstil, og når dere skriver "muslimer må bli stigmatisert, etc" snakker dere om MUSLIMER, altså en gruppe mennesker, forskjellige mennesker, med likt livssyn. Endret 14. august 2008 av Omar2x6 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Ikke bruk fellesbetegnelsen muslimer når dere snakker om disse kyniske morderne, bruk heller noe som viser til denne bestemte personen, det kan virke litt rasistisk fra min og andres vinkel. Her blander du religion og rase så det holder. Jeg sa ikke at det er rasistisk, jeg sa at det kan virke rasistisk. En virkelig stor forskjell, mao. Men saken er at dere skriver "muslimer" som om gjelder alle. Det finnes til og med norske muslimer. En muslim forbindes med Islam, som da er en religion, en livsstil, og når dere skriver "muslimer må bli stigmatisert, etc" snakker dere om MUSLIMER, altså en gruppe mennesker, forskjellige mennesker, med likt livssyn. Det er som om du tror at muslimer har fått dette stempelet helt ufortjent. Du trenger ikke å forklare hva religion er heller. Endret 14. august 2008 av WarpX Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vel en ting er sikkert... skal jeg flykte til ett annet land.. feks Somalia så skal jeg vise alle at jeg er kristen, jeg skal ha en kirke fra staten, en del penger og støtte fra kommunen og dessuten skal jeg kreve å bli forstått når jeg voldtar og dreper deres kvinner... det handler faktiskt om meg og hva jeg fortjener ! Lenke til kommentar
OmaaarS Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Ikke bruk fellesbetegnelsen muslimer når dere snakker om disse kyniske morderne, bruk heller noe som viser til denne bestemte personen, det kan virke litt rasistisk fra min og andres vinkel. Her blander du religion og rase så det holder. Jeg sa ikke at det er rasistisk, jeg sa at det kan virke rasistisk. En virkelig stor forskjell, mao. Men saken er at dere skriver "muslimer" som om gjelder alle. Det finnes til og med norske muslimer. En muslim forbindes med Islam, som da er en religion, en livsstil, og når dere skriver "muslimer må bli stigmatisert, etc" snakker dere om MUSLIMER, altså en gruppe mennesker, forskjellige mennesker, med likt livssyn. Det er som om du tror at muslimer har fått dette stempelet helt ufortjent. Du trenger ikke å forklare hva religion er heller. Jeg blander ikke religion og rase. Det er dere som istedenfor å snakke om denne "irakeren", hovedpersonen i denne familietragedien. Så skriver diskuterer dere "muslimene" som driver med "æresdrap". Ser du ikke forskjellen? Edit: Jeg er ikke så flink på denne online-diskusjonen. Er flinkere verbalt, hvis poenget mitt er uklart, så gir jeg meg med det. Vet det heter diskusjon.no og alt det der, men akkurat denne delen av forumet er jeg lite på, da jeg hater å ikke få fram budskapet mitt i den grad jeg prøver. Fuck it Endret 15. august 2008 av Omar2x6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå