Gå til innhold

Defekt hodetelefon? Problemer med bass på ene øreklokken.

Brian

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et irriterende problem med Sennheiserne mine (HD555). Problemet er at bassen begynner å blafre for omtrent ingenting på venstre klokke, den siden ledningen kommer inn på. Som et eksempel kan jeg ta at jeg høre på dire straits i sted og der er det ikke noe voldsomt til bass, helt vanlig. Men for å unngå at bassen begynte å blafre og herje så måtte jeg nesten dra justeringa for nedre frekvensområde i equalizern helt i bunn før at det slutta. Det som er litt snodig derimot er at høyre klokke ikke har samme symptom som venstre. Jeg prøvde å sette balansen 50% over til høyre side, altså 75% på høyre og 25% på venstre, og jeg måtte skru lyden ganske mye høyere før det begynte å komme ulyder på andre siden, såpass høyt at jeg aldri bruker tilsvarende volum.

Det er ikke noe som ligger mellom membran og beskyttelsesdekselet, for det er akkurat samme visa selv når jeg ribber av alt slik at det kun elementet er synlig.

edit: Prøvde med en gitt lydstyrke nå, og satte 100% på venstreklokken, resultat: blafring til den store gullmedalje. Skifta over til 100% på høyre klokke med samme volum, resultat: ingen blafring overhodet, selv ikke ved dobling av lydstyrken.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja regner med det samme selv. Jeg er bombesikker på det det ikke er noe hår der, fjerer jeg alt helt ned til elementet på den siden så hopper elementet når det blaffrer, mens det er langt roligere på andre siden. Så jeg regner med at det er noe defekter ute å går.

Men siden jeg uansett må returnere det, så har jeg lurt på å prøve å bytte det i et annet i samme slengen. Det må vel gå greit å bytte til et annet headsett til samme pris på garanti? Har alltid vært nysgjerrig på Sennheiser HD 270-V1. Hvordan er dette i forhold til HD 555? Jeg liker lyden i HD 555 godt, men det eneste som irriterer meg litt av og til er at den mangler den lille ekstra punhen i bassen. Begge headsettene har fått gode tilbakemeldinger, så hva er egnentlig lydforskjellen på de to?

Headsettet brukes 80% til musikk, så hvilket alternativ vil passe best? Har et X-FI Xtrememusic lydkort og kjører headsettet via en Nad C372 så det skal være nok av krefter tilgjengelig.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...