garb Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har en ca 1 år gammel PC som er satt opp med Vista Home Premium. Lyden funket fint inntil jeg gjorde noen endringer i Network and Sharing Center: - Endret network name - Endret fra "Public" til "Private" location type Begge endringene gjøres ved å klikke "Customize" i Network and Sharing Center. Grunnen til at jeg gjorde endringene er at jeg ønsker av denne og en annen PC skal kunne "se" hverandre i lokalt nettverk (begge koblet i samme lokale router). Etter at jeg gjorde dette mistet jeg lyden bl. a. når jeg bruker Internet Explorer på PCen: - Dersom jeg høyreklikker volum-ikonet i Notification Area og endrer lyden høres ikke lyd - Ingen lyd i Internet Explorer (velger f.eks. lydfiler i YouTube) Det er imidlertid normal lyd dersom jeg spiller en mp3-fil i Windows Media Player. Når jeg åpner "Sound" i kontrollpanelet er det 2 playback devices der: - Speakers: Creative SB X-Fi - SPDIF Out: Creative SB X-Fi På begge står det "Working", men når jeg velger "Test" på førstnevnte er det ok lyd, mens dersom jeg velger "Test" på sistnevnte, så høres ingenting (selv om jeg ser at indikatoren på høyre side går opp og ned alt etter testlyden som skulle kommet ut av PCen). Hva er galt?? Dersom du søker på "Vista no sound" på Google ser du at det er mye problemer med Vista og lyd - er det noen som kjenner seg igjen og som har en fix?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har du prøvd andre nettlesarar? Lenke til kommentar
garb Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Har du prøvd andre nettlesarar? Beklager at det har tatt litt tid - har ikke hatt kapasitet til å tenke på dette en stund ... Ja, har prøvd andre lesere (Opera, ...), men samme problem. Tror ikke det er avhengig av nettleser uansett, lyden er også borte når jeg starter opp PCen (vanligvis hører man "windows-lyden" når man logger på). Og, som jeg skriver ovenfor, så er lyden helt fin når jeg spiller en fil i Windows media player, og også når jeg tester lyden via Sound" i kontrollpanalet ... Og; dersom dere tar et søk på "no sound Vista" f.eks på Google, ser dere at dette er et problem ganske mange har, men som jeg (etter mange timers leting) ikke har funnet noen fix på ... Noen eksperter der ute som kjenner til dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 har du prøvd å innstallere lyd driveren på nytt? Lenke til kommentar
garb Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) har du prøvd å innstallere lyd driveren på nytt? Ja - prøvd å reinstallere lyddrivere, oppdatere lyddrivere etc, men funker ikke. Det er en relativt ny PC, slik at siste drivere allerede er installert. Men; se hva jeg skriver ovenfor - dette ser ut til å være en bug i Vista, så jeg tror ikke de "vanlige" kurene virker ... Så mitt spm var; er det noen som kjenner spesifikt til problemet Microsoft har her, og hva som kan være en fix? Edit: Ble så lei Vista at jeg slettet hele harddisken og satte opp maskinen på nytt med XP. Endret 29. november 2009 av garb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå