Gå til innhold

På tide med ny versjon/oppfølger til UFO: Enemy Unknown?

Anbefalte innlegg

Spillet ble gitt ut under navnet "X-COM: UFO Defense" i USA.

Jeg må bare si at det er ett av de beste spillene jeg noen gang har spilt, og jeg prøvde det igjen for omkring ett år siden. Det holdt fremdeles mål og klarte å engasjere meg til tross for at det er 14 år gammelt.

Synes det hadde vært utrolig gøy om et godt spillselskap hadde tatt ansvar og laget en verdig etterfølger til dette fantastisk spennende spillet med oppdatert grafikk og noen tiltak for å få spillet til å virke større/mer omfattende og detaljert. Synes personlig det var veldig gøy å forske på ny teknologi jeg hadde funnet på et "ufo-dyr", fange disse aliensa levende for å få ut nyttig info, drive med litt innkjøp og ekspandering av basen osv.

Noen som er enige med meg?

Det finnes vel ingen på disse forumene som har innflytelse på de høye herrer i spillindustrien? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det finnes jo mange x-com spill der ute, mange som er nyere med bedre grafikk. men er helt enig med deg, x-com enemy unknown var klart best. har gode minner om dette, men av frykt for å ødelegge de gode minnene (som jeg har gjort før da jeg har prøvd gamle spill om igjen) så har jeg utelatt ett comback på det =)

Lenke til kommentar

Jagged Alliance serien var det beste som tilslutt kom ut av den sjangern spør du meg.

JA 2 med mods er en ok spillopplevelse men jeg husker også en X-COM 3 ellernoe var temmelig okay også faktisk.

Uansett er JA 3 på plass, jeg håper de brukre pausable realtime isteden for total turnbasert siden det er litt slitsomt til tider spør du meg.

Lenke til kommentar

X-com: Enemy unknown kunne jeg gjerne sett en remake av (eller en spirituell oppfølger i samme setting rettere sagt).

Nå har det jo faktisk være mange spill som prøvde å immitere Xcom nesten til punkt og prikke, men de feilet på kritiske punkter om du spør meg. Spesiell var det vel "UFO" (aftershock, aftermath osv.) serien som sto ut som en nesten-ripoff. Desverre var det et underlegent spill på mange plan til originalen, på tross av at teknologien var 10+ år mer moden =(

Om du likte Xcom: Enemy unknown så annbefaler jeg:

- Xcom3: Apocalypse (Det eneste andre skikkelige Xcom spillet som ikke var bare en re-skin av originalen)

og

- Jagged Alliance 2, et av de beste spillene jeg har spillt :) Det holder seg forøvrig ungt i forhold til sin alder og er absolutt spillbart fremdeles. Det er et MUST for strategi-fans, spesiellt om du også liker en liten bit med character customization/rollespill blandet inn.

Men ja, for all del, jeg kjøper gjerne Xcom igjen om noen lager det, men jeg tviler på en post på forumet kommer til å sette noen i gang til å gjøre det =P Jeg mener å ha hørt at det er noen problemer med Xcom IP'en som gjør at den er ganske fastlåst og lite tilgjengelig, og at det derfor er lite sansynlig at vi vil se ekte Xcom oppfølgere i den nærmeste fremtid :( Husker desverre ikke detaljene, men det er sikkert noe du kan google frem.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

X-com: Enemy unknown kunne jeg gjerne sett en remake av (eller en spirituell oppfølger i samme setting rettere sagt).

Nå har det jo faktisk være mange spill som prøvde å immitere Xcom nesten til punkt og prikke, men de feilet på kritiske punkter om du spør meg. Spesiell var det vel "UFO" (aftershock, aftermath osv.) serien som sto ut som en nesten-ripoff. Desverre var det et underlegent spill på mange plan til originalen, på tross av at teknologien var 10+ år mer moden =(

Om du likte Xcom: Enemy unknown så annbefaler jeg:

- Xcom3: Apocalypse (Det eneste andre skikkelige Xcom spillet som ikke var bare en re-skin av originalen)

og

- Jagged Alliance 2, et av de beste spillene jeg har spillt :) Det holder seg forøvrig ungt i forhold til sin alder og er absolutt spillbart fremdeles. Det er et MUST for strategi-fans, spesiellt om du også liker en liten bit med character customization/rollespill blandet inn.

Men ja, for all del, jeg kjøper gjerne Xcom igjen om noen lager det, men jeg tviler på en post på forumet kommer til å sette noen i gang til å gjøre det =P Jeg mener å ha hørt at det er noen problemer med Xcom IP'en som gjør at den er ganske fastlåst og lite tilgjengelig, og at det derfor er lite sansynlig at vi vil se ekte Xcom oppfølgere i den nærmeste fremtid :( Husker desverre ikke detaljene, men det er sikkert noe du kan google frem.

-Stigma

Anbefaler at du sjekker ut xcom xenonauts

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...