Gå til innhold

Litt basics om klokking og tips om prosessor

Anbefalte innlegg

Jeg har som noen her sikkert har fått med seg tenkt til å bytte pc hos Dell(pga mye støy). Da får jeg en XPS 630. Siden de er litt vrange(?) får jeg ikke samme prosessor som før, men en E8300.

Eneste forskjell så langt som jeg kan se mellom min E6850 som jeg har nå og E8300 som jeg får er større cache hos E8300 og lavere frekvens. Er den fortsatt bedre til spill? Kan jeg enkelt klokke E8300 med Dell kjøler til ca 3,5 GHz?

Og så lurer jeg litt på hva man egentlig skal gjøre når man klokker prosessor og hva man må passe på(fant ingen sticky om dette). Har hørt at spenning har en del å si. Kunne noen henvist meg til en kort guide om dette? Er ganske dreven på data fra før av, så takler litt faguttrykk og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
XPS er laget for å kunne overklokkes :) Er litt av poenget med den! Er E8300 bedre enn 6850?

skal jeg pirke litt så har ikke XPS mye med verken gaming og overklokking og gjøre...

XPS er noe Dell setter på sine high-end datamaskiner, feks. er ikke Dell XPS 1330 mye og verken spille på eller overklokke, men det er fremdeles en XPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...