ronron25 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvilken biosversjon har du? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 ser ut som at det kom en ny verson for bare noen dager siden, så jeg har nest nyeste Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Vanligvis bør man ikke oppdatere bios om ting funker, men det gjør det ikke for deg, så en bios oppdatering kan kanskje løse problemet ditt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Sånn I farta : *Regner med at du har innstallert Vista begge gangene med samme Dvd? Om du har det prøv en annen Dvd. *Oppdater Bios som sagt. *Vanskelig å få testet om cpu er prime stabil, men du kan jo øke volt til cpu med ca 0.05 til 0.2 og se om det hjelper. Vær obs på at om du har stock kjøler at temperaturene ikke blir for høye. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Sånn I farta : 1.Regner med at du har innstallert Vista begge gangene med samme Dvd? Om du har det prøv en annen Dvd. 2.Oppdater Bios som sagt. 3.Vanskelig å få testet om cpu er prime stabil, men du kan jo øke volt til cpu med ca 0.05 til 0.2 og se om det hjelper. Vær obs på at om du har stock kjøler at temperaturene ikke blir for høye. 1. Har prøvd med 2 forskjellige 2. se over 3. Har stock kjøler. Skal testes Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 P5E Memory QVL. Last ned denne og les den, du vil da finne ut at du har et problem med minne ditt. Bytt brikker med din bror for de fungerer bra. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Jeg vet at de ikke står der. Men som jeg skriver i første post: Etter å ha lett litt fant jeg OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Disse må jo passe tenkte jeg. Her er det en som bruker dem på mitt hovedkort. I tillegg kjører vår egen Core2Dude disse brikkene på akkuratt samme hovedkort som meg. Fikk brikkene i dag. Men problemet fortsetter. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Last ned prime95 for linux og kjør like mange som du har kjerner i systemet. http://www.mersenne.org/freesoft.htm Om du ikke har brukt prime95 for å feilsøke før så må du gjøre dette via menyen og sørge for at du ikke står og primer (leter etter primtal) da du ønsker å stressteste cpu maksimalt. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Vet dere hva? Maskinen har kjørt i en time nå. Men i Safe Mode. Kan det være at jeg rett og slett har vært så noob at jeg har installert et program som ikke har støtte for Vista 64bit? Hvis det stemmer da må jeg finne ut hvilket program det er. Hvordan kan jeg finne ut det? Hvis det er det som er problemet så burde jeg vel også hatt problemet med bare 2GB ram? Lenke til kommentar
illegal Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 er det sånn linked og unlinked fsb og memory greie på det hovedkortet? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Vet ikke. Hva er det? Lenke til kommentar
illegal Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Vet ikke. Hva er det? linked means your RAM speed (the frequency it operates at) uses the SAME FSB as your CPU. hence "linked". unlinked you can set a different fsb for the RAM as well as the CPU. to a certain extent. i'll find a link and post it. it depends on your mobo which method you use. you may get higher CPU clocks with unlinked, but your RAM slower, etc. etc. Er ikke helt sikkert på om det har noe å si men du kan jo prøve å bytte den til unlinked( tror det er standard at den er linked er det ikke?) Endret 17. august 2008 av illegal Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Er rimelig sikker på at problemet har noe med hva jeg installerer på maskinen. Fordi at i går stod den i sikkerhetsmodus (safemode) i ca to timer uten å klikke. I dag tok jeg en systemgjennoppretting tilbake til det punktet før jeg hadde installert driverne til alle komponentene mine. Med andre ord: Jeg har ikke NOE installert nå. Og PC-en kjører fint. Har ikke klikka enda etter ca 30 min Endret 17. august 2008 av JFM Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Du må sørge for å ha alle Vista 64 bits driverne til hovedkortet ditt. Bruker du xp eller Vista 32 bits versjonen krasjer pcen din. Last ned de siste driverne fra hovedkortprodusenten, ikke bruk disken som fulgte med hovedkortet. Siden det virker i Ubuntu er det nok et driverproblem. Hjelper ikke at minnebrikkene er feilfri hvis minnekontrolleren ikke har riktig driver. Memtest tester kun brikkene fra dos modus og altså ikke driverne i systemet. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Får ikke tid å teste noe særlig før i kveld. Skal flytte inn på hybel i dag Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Har tenkt litt på hvilket program som er problemet. Kan det være driveren til Trådløsnettverkskortet mit? Kortet er et Edimax EW-7728In På siden man skal laste ned driver på finnes ikke Vista 64bits. Det står bare Vista. Det er denne "Vista" driveren som jeg har hatt installert. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Vista har veldig gode feilsøkingsverktøy. Hvis du skriver perfmon.exe i søkelinjen og trykker Enter får du opp et vindu med ytelsesmonitoren til Vista. Hvis du velger den nederste av de overvåkningene får du opp hva som forårsaker feilen hos deg, som etter all sannsynlighet er driveren du nevner. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Muligt du prøvd...men har du lastet ned den senest (ev. nest senaste) drivern till ati och installerat den i safe mode? Lenke til kommentar
amish Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Gadd ikke å lese igjennom alle postene, så ikke noe vits å si i fra om det er sagt fra før. Oppdater bios Sett volten og timingen på ramen manuelt (5-5-5-18 timings og 2.1v) Sett fbsen manuelt. Ikke helt sikker på hvordan du gjør det, men hos meg som har et asus p5n-e hovedkort setter jeg ai instillingene på manuelt og setter ram fbsen på 800(kjører 6500 ram), men du må vel sette den på 1000. Skjekk om du har noen drivere som ikke er installert eller om du bruker noen dårlige betra drivere. Du kan også prøve med beta drivere vis du ikke har prøvd det fra før. Og vær sikker på at du bruker 64bit driveren når du installerer i windows 64bit. Jeg har nesten samme problem. Når jeg kjører ramen min i dual-channel og lar hovedkortet styre volten og timingsene på ramen så låser pcen seg helt. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Tror dere det er vits å prøve Windows XP 64bit drivere til nettvekskortet? Edit: Windows XP 64bit drivere finnes vist heller ikke Endret 18. august 2008 av JFM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå