Gå til innhold

Katten driter under senga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Rengjør grundig under sengen, og gni gjerne inn litt salmiakk. Katter vender ofte tilbake til samme stedet hvor de tidligere har gjort fra seg fordi de kjenner drittlukten.

 

:)

Lenke til kommentar

For det første hver gang du ser katten gjøre det må du kjefte skikkelig, løfte opp katten og enten hive den ut, eller oppi boksen med kattesand dersom dere har det.

 

En god metode å kjefte er å ta tak i katten holde den og si FYYYYY FYYYYY. Men du klart viser hva som er FYYY, peker på kabelen, ta gjerne å hold hode til katten mot det som er FYYY slik at den forstår. (Ikke gjør dette mens noe kommer ut bak av katten, det kan bli mye graps).

 

Dersom du klarer å ta tak i katten før den gjør sitt fornødne løfter du den opp og hiver den ut før den for gjort det.

 

 

Et annet triks dersom du har møbler eller steder du ikke vil katten skal gå. Kjøp en slik vanningskanne som du pumper opp trykk i, eller en sputeflaske. Hver gang katten går der den ikke skal spruter du på den og sier FYYY. Katten vil fort lære seg at den ikke skal gå der. Er snart 5år siden vi avvendte katten vår med å klatre i juletreet når det var jul med den metoden. Hvis han prøver seg på noe kødd nå er det bare å ta frem spruteflasken og sette den på gulvet og han forstår tegninga.

Lenke til kommentar
For det første hver gang du ser katten gjøre det må du kjefte skikkelig, løfte opp katten og enten hive den ut, eller oppi boksen med kattesand dersom dere har det.

 

En god metode å kjefte er å ta tak i katten holde den og si FYYYYY FYYYYY. Men du klart viser hva som er FYYY, peker på kabelen, ta gjerne å hold hode til katten mot det som er FYYY slik at den forstår. (Ikke gjør dette mens noe kommer ut bak av katten, det kan bli mye graps).

 

Dersom du klarer å ta tak i katten før den gjør sitt fornødne løfter du den opp og hiver den ut før den for gjort det.

 

 

Et annet triks dersom du har møbler eller steder du ikke vil katten skal gå. Kjøp en slik vanningskanne som du pumper opp trykk i, eller en sputeflaske. Hver gang katten går der den ikke skal spruter du på den og sier FYYY. Katten vil fort lære seg at den ikke skal gå der. Er snart 5år siden vi avvendte katten vår med å klatre i juletreet når det var jul med den metoden. Hvis han prøver seg på noe kødd nå er det bare å ta frem spruteflasken og sette den på gulvet og han forstår tegninga.

LOL. Dette blir for gammeldags. Katten lærer ikke av det.

Ta tak i katten og kast den ut. Trenger ikke noe mer drama enn det ;)

 

Skal han sitte klar med sprutflaska da eller?? :p

Lenke til kommentar
LOL. Dette blir for gammeldags. Katten lærer ikke av det.

Ta tak i katten og kast den ut. Trenger ikke noe mer drama enn det ;)

 

Skal han sitte klar med sprutflaska da eller?? :p

 

Gammeldags, lærer ikke?. Har hatt flere katter og alle har lært. Men dersom du leser hele innlegget ser du jo at flaska ikke er løsning nr 1.

Lenke til kommentar

Jepp..det var det jeg skrev, var det ikke?

 

 

Det er en KATT det er snakk om. Ikke en hund -som lærer fort når den får straff.

Når mine katter gjorde fra seg inne tok jeg de i nakkeskinnet og kastet de bort fra plassen de gjorde fra seg. De ble kastet ut, eller på kassen sin.

Å trykke snuten deres nedi sitt eget piss..hva er det godt for?? :roll:

"fy katt" *peke på bæsjen* :rofl:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Katten min har i hvert fall ikke lært av noe fy eller fjerning fra åstedet. Den skjønner godt hva som ikke egentlig er lov, og setter seg klar til å hoppe opp og ser på meg med et blikk som lyser ramp. Jeg ønsker ikke at katten skal være redd for meg, og kommer ikke til å hverken ta den i nakkeskinnet eller spraye vann på den. Antar at vannet vil forbindes med meg og ikke den ulovlige handlingen. Hun har i hvert fall sett dødelig fornærmet ut etter at jeg har sprayet saltvannsløsning på henne.

 

Men for å svare på trådstarters spørsmål. Har du prøvd å gi katten andre alternativ? (kattekasse rett utenfor rommet f.eks) Hvor bæsjer katten til vanlig?

Lenke til kommentar

Vi sliter nesten med det samme. Men bare at katten vår når den er i Løpetid/Paringstid begynner den og pisse på ting som den syntes er komfortabelt. Jeg eller noen andre i familien min pleier og ta den i nakkeskinnet og ta den med til "åstedet" og la den lukte det som en straff noe som har begynnt og funke. Den pisser ikke like mye som før men kan hende den får sluppet 1 - 2 ganger mens den er i Løpetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...