Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter nesten. Skadet etter lynnedslag?


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg hadde pc`en stående på da vi hadde en del lyn og torden her om dagen. Han skrudde den av et par dager etter dette været og da han skrudde den på igjen så starter alt, men det går bare 2-3 sek så stopper den igjen.

 

Har demontert, men klarer ikke å se noe synlig. Regner med han bare kan bestille ny psu? Er vel disse som ryker som regel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem, jeg har dog prøvd med en annen psu og den ble ikke bedre av det.. Noen andre tips?

 

EDIT: Kan også legge til at jeg har koblet ut alt som ikke er CPU, hovedkort og ram og at dette heller ikke hjalp. Har jeg fått stekt noen av disse komponentene av lynet? Hadde egentlig ikke tenkt på lyn som noen mulighet, men hvis det er slik at lynet kan ta pc-en og det ikke trenger å slå ut før den skrus av og på senere så kan det helt klart være det. Har akkurat flytta den fra Oslo til Trondheim så tenkte det var transporten som var synderen...

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Jeg har samme problem, jeg har dog prøvd med en annen psu og den ble ikke bedre av det.. Noen andre tips?

 

EDIT: Kan også legge til at jeg har koblet ut alt som ikke er CPU, hovedkort og ram og at dette heller ikke hjalp. Har jeg fått stekt noen av disse komponentene av lynet? Hadde egentlig ikke tenkt på lyn som noen mulighet, men hvis det er slik at lynet kan ta pc-en og det ikke trenger å slå ut før den skrus av og på senere så kan det helt klart være det. Har akkurat flytta den fra Oslo til Trondheim så tenkte det var transporten som var synderen...

 

Hatt noe strømbrudd med PCen? Altså, strømmen gått mens du sitter på PCen å sånt?

Det som kan være feilen er at enten ram, eller strømforskyningen har takket for seg! Som oftes dette som tar kveld, først av alt det andre!

Lenke til kommentar

Hvis viftene starter (CPU og skjermkort), og det ikke kommer noen checklyd (et pip/flere pip), da er det mest sannsynlig at hovedkortet har tatt kvelden.

 

Om du vil forsikre deg så kan du ta ut alt, og bare la strømmen i hovedkortet og frontpanel-kablene stå i, og så teste om hovedkortet avgir lyd.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem, jeg har dog prøvd med en annen psu og den ble ikke bedre av det.. Noen andre tips?

 

EDIT: Kan også legge til at jeg har koblet ut alt som ikke er CPU, hovedkort og ram og at dette heller ikke hjalp. Har jeg fått stekt noen av disse komponentene av lynet? Hadde egentlig ikke tenkt på lyn som noen mulighet, men hvis det er slik at lynet kan ta pc-en og det ikke trenger å slå ut før den skrus av og på senere så kan det helt klart være det. Har akkurat flytta den fra Oslo til Trondheim så tenkte det var transporten som var synderen...

 

Hatt noe strømbrudd med PCen? Altså, strømmen gått mens du sitter på PCen å sånt?

Det som kan være feilen er at enten ram, eller strømforskyningen har takket for seg! Som oftes dette som tar kveld, først av alt det andre!

 

Har ikke hatt noe strømbrudd, og har som sagt prøvd med annen PSU...

 

Er det hovedkortet, da? Noen måte jeg kan være sikker på?

 

Bob92: Alt som i alt unntatt CPU og RAM, eller alt som i alt, det også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...