King-Nothing Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 En kamerat av meg hadde pc`en stående på da vi hadde en del lyn og torden her om dagen. Han skrudde den av et par dager etter dette været og da han skrudde den på igjen så starter alt, men det går bare 2-3 sek så stopper den igjen. Har demontert, men klarer ikke å se noe synlig. Regner med han bare kan bestille ny psu? Er vel disse som ryker som regel? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er ingenting som heter nesten i dataverden. Men jumpstart PSU. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Det gjøres hvordan? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 - Ta ut alle ledinger til hovedkort, harddisker og alt! - Finn en binders/ledning og koble sammen grønn og svart (du finner grønn på hovedkortkontakten) - hvis PSU starter er alt fint. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Takk skal du ha! Så om den funker er det bare å begynne å feilsøke på andre ting? Gjelder regelen med grønn/sort på alle psu`er? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Sort og grønn gjelder på alle ja. Grønn betyr PS-ON, og svart er GND (jording eller noe.) Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg har samme problem, jeg har dog prøvd med en annen psu og den ble ikke bedre av det.. Noen andre tips? EDIT: Kan også legge til at jeg har koblet ut alt som ikke er CPU, hovedkort og ram og at dette heller ikke hjalp. Har jeg fått stekt noen av disse komponentene av lynet? Hadde egentlig ikke tenkt på lyn som noen mulighet, men hvis det er slik at lynet kan ta pc-en og det ikke trenger å slå ut før den skrus av og på senere så kan det helt klart være det. Har akkurat flytta den fra Oslo til Trondheim så tenkte det var transporten som var synderen... Endret 17. august 2008 av Medrakil Lenke til kommentar
mr.sQderlind Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har samme problem, jeg har dog prøvd med en annen psu og den ble ikke bedre av det.. Noen andre tips? EDIT: Kan også legge til at jeg har koblet ut alt som ikke er CPU, hovedkort og ram og at dette heller ikke hjalp. Har jeg fått stekt noen av disse komponentene av lynet? Hadde egentlig ikke tenkt på lyn som noen mulighet, men hvis det er slik at lynet kan ta pc-en og det ikke trenger å slå ut før den skrus av og på senere så kan det helt klart være det. Har akkurat flytta den fra Oslo til Trondheim så tenkte det var transporten som var synderen... Hatt noe strømbrudd med PCen? Altså, strømmen gått mens du sitter på PCen å sånt? Det som kan være feilen er at enten ram, eller strømforskyningen har takket for seg! Som oftes dette som tar kveld, først av alt det andre! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvis viftene starter (CPU og skjermkort), og det ikke kommer noen checklyd (et pip/flere pip), da er det mest sannsynlig at hovedkortet har tatt kvelden. Om du vil forsikre deg så kan du ta ut alt, og bare la strømmen i hovedkortet og frontpanel-kablene stå i, og så teste om hovedkortet avgir lyd. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg har samme problem, jeg har dog prøvd med en annen psu og den ble ikke bedre av det.. Noen andre tips? EDIT: Kan også legge til at jeg har koblet ut alt som ikke er CPU, hovedkort og ram og at dette heller ikke hjalp. Har jeg fått stekt noen av disse komponentene av lynet? Hadde egentlig ikke tenkt på lyn som noen mulighet, men hvis det er slik at lynet kan ta pc-en og det ikke trenger å slå ut før den skrus av og på senere så kan det helt klart være det. Har akkurat flytta den fra Oslo til Trondheim så tenkte det var transporten som var synderen... Hatt noe strømbrudd med PCen? Altså, strømmen gått mens du sitter på PCen å sånt? Det som kan være feilen er at enten ram, eller strømforskyningen har takket for seg! Som oftes dette som tar kveld, først av alt det andre! Har ikke hatt noe strømbrudd, og har som sagt prøvd med annen PSU... Er det hovedkortet, da? Noen måte jeg kan være sikker på? Bob92: Alt som i alt unntatt CPU og RAM, eller alt som i alt, det også? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 King-Nothing, hva skjedde med PC-en til kameraten din? Fant dere noe løsning på det? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Venter på ny PSU, så får vi se når vi får byttet den. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk du testet den først da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå