Gå til innhold

N82 gps finner ikke adresser

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Nokia N82, bl.a. for å nyte godt av en gps. Problemet er at den ikke finner noen ting når jeg søker på adresser. Jeg kan gå inn manuelt på kartet å se at en gate står der, men når jeg søker på den, så får jeg bare "ingenting funnet". Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har full tilgang så vidt jeg kan skjønne. Jeg har prøvd både over telenettet og vi wifi når jeg er hjemme. Men det er jo ikke mulig å se om gps'en faktisk får kontakt med nettet. Samme nettverksinnstillinger får dog tilgang til web når jeg prøver dem på nettleseren. Betyr dette at nokia maps MÅ har nettilgang for å fungere? Sjekker den ikke med kartene som ligger på telefonen og som har alle adresser?

Lenke til kommentar

Ett søk gjøres mot en online database. Den databasen returnerer kordinater som så viser frem karte. Så nei, den søker ikke i det lokale karte. Dette fordi ting forandrer seg osv..og da er det bedre å ha den type data online.

Hvorfor du ikke finner noe vet jeg ikke da.

AKIRA

Lenke til kommentar

DU må innstallere Nokia PC Suite og Nokia Map Loader. Da kan du legge inn kart via bredbåndslinjen din helt gratis. Navigering koster dog penger. Du kan SE på kartene uten å betale, men du kan ikke navigere med det. Vil du slippe det idiotiske systemet til Nokia, kan du kjøpe tredjeparts programvare. F.eks. Garmin.

Jeg fikk omsider gps'n til å funke. Måtte bare oppdatere all programvaren: Pc suite, map loader og til Nokia Maps 2.0 på telefonen. Da funket alt gull.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
DU må innstallere Nokia PC Suite og Nokia Map Loader. Da kan du legge inn kart via bredbåndslinjen din helt gratis. Navigering koster dog penger. Du kan SE på kartene uten å betale, men du kan ikke navigere med det. Vil du slippe det idiotiske systemet til Nokia, kan du kjøpe tredjeparts programvare. F.eks. Garmin.

Jeg fikk omsider gps'n til å funke. Måtte bare oppdatere all programvaren: Pc suite, map loader og til Nokia Maps 2.0 på telefonen. Da funket alt gull.

Hei -

Tenkte å kjøpe N82 til både dama og meg siden vi går mye på tur - visste ikke at man måtte betale for å bruke navigasjonsmulighetene. Hvor mye koster det da? Blir det hundrevis for en søndagstur kan jeg jo ta drosje istedet. Blir så irritert over at alt tillegg skal koste. Hvordan er Garmin på N82 da? Fungerer det helt fint? Er novise på mobil og GPS.

mvh kjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...